Formules

Dirk wint Promo Compliance Award 2018

VELSEN-NOORD - Met een score van een 8,7 op second placement en een 7,5 op schap wint Dirk de Promo Compliance Award 2018.

Lisa van der Linden |

De prijs wordt uitgereikt aan een retailer waar afspraken over promoties het meest worden nagekomen. De titel wordt voor het tweede jaar op rij door SmartSpotter uitgereikt. SmartSpotter meet structureel of tijdens folderpromoties de actiecommunicatie en beschikbaarheid van actieproducten in de winkel volgens afspraak is. Uit deze metingen blijkt dat twee van de vijf promoties niet volgens afspraak op de winkelvloer aanwezig zijn. Wel zijn de cijfers in Nederland t.o.v. 2017 verbeterd naar 77% op schap en 66% op second placement. Marcel Huizing, directeur Dirk: "Dirk won eerder dit jaar al de Beste Folder Award en de Meest Populaire Website van het Jaar in de categorie supermarkten. Deze Promo Compliance Award geeft nog meer bewijs dat je voor de executie van goede promoties bij Dirk moet zijn."

DekaMarkt
Om tot een winnaar te komen voerde SmartSpotter dit jaar metingen uit op 1,8 miljoen punten. Vorig jaar scoorde Dirk met een 8,1 een tweede plaats in de competitie. Emté Supermarkten ging er toen met de winst vandoor. Dit jaar pakt DekaMarkt de zilveren plak. Edwin de Maa, directeur commercie Detailresult: "We zijn erg blij met deze award, vooral omdat we zowel met Dirk als DekaMarkt in de top van deze lijst staan. Het is een beloning van het harde werk dat door iedereen, die bij de totstandkoming van promoties betrokken is, wordt gedaan. Elke week wordt er gepland, onderhandeld, opgemaakt, verdeeld, gerekend, gebouwd en veel verkocht."

Bron: Levensmiddelenkrant

dirkprijs.jpg