Gerichte food- en drinkscommunicatie begint bij Foodybox | Levensmiddelenkrant

Robert Kroon: ‘Dat smaakt naar meer’

Gerichte food- en drinkscommunicatie begint bij Foodybox

KOOG AAN DE ZAAN - Kroon op het Werk heeft de laatste box van 2018 verstuurd. Een goed moment om terug te kijken op het afgelopen jaar én een blik te werpen op 2019.

Kroon op het Werk verstuurt vlak voor de feestdagen de Kerstbox naar honderd geselecteerde food- en lifestylebloggers en vijftig culinaire en lifestyleredacties. Het pronkstuk van de onderneming, want al jaren is de Kerstbox de best scorende box. Afgelopen jaar werd voor het eerst de Fitbox geïntroduceerd en dat was een groot succes volgens Robert Kroon, managing director bij Kroon op het Werk. “De foodybox is voor veel klanten een eerste kennismaking met Kroon op het Werk, maar wat velen niet weten, is dat de box maar 10 procent van onze activiteiten in beslag neemt”, legt Kroon uit. “Vaak maken we met klanten vervolgafspraken om te kijken welke communicatie- en marketinguitingen wij nog meer op ons kunnen nemen.” Het afgelopen jaar heeft Kroon op het Werk 32 nieuwe klanten overgehouden aan de Foodybox. “De fabrikanten zien een omzetgroei na deelname aan de Foodybox en publicatie in Levensmiddelenkrant ”, vertelt de managing director. “Dat smaakt naar meer.”

Special box
Voor 2019 staan zes boxen op de planning. Naast de gebruikelijke Foodyboxen komt de onderneming weer met specialboxen. De Fitbox zal voor de tweede keer worden verstuurd en Kroon op het Werk duikt in een geheel nieuwe doelgroep met de Chefs Box. “Daarvoor hebben we een samenwerking met een culinair tijdschrift om inzicht te krijgen in welke chefs er in Nederland werkzaam zijn en wat ze koken. We testen deze box voor het eerst en richten ons daarmee op foodservicebedrijven”, legt Kroon uit. Andere thema’s die komend jaar voorbijkomen in de boxen zijn vegetarisch en biologisch.

Deelname aan de Foodybox

“Het recept van de LeJean.nl steaks is goed ontvangen en heeft via social
mediakanalen veel aandacht gekregen. We hebben van Kroon op het Werk een duidelijke terugkoppeling gehad met positieve cijfers.” - Martijn Knijnenburg, new business development bij Luiten Food.

“Direct na deelname aan Foodybox zagen wij op social media een enorme stijging van posts over bijzondere recepten met oranje paprika’s. Wij waren prettig verrast. Erg leuk.” - Nicolette van der Mark, marketing en communicatie bij Oranje Paprika Vereniging.

“Het is goed om te zien wat bloggers en journalisten doen met een van onze belangrijkste producten: Paturain.” - Amélie Bourrus, product manager Paturain.

“We hebben deelgenomen aan de Foodybox Zomer met Leffe Bier en Leffe kaas. De content was geweldig en we zijn zeer tevreden over de resultaten in de media.” - Elke de Block, brand manager Savencia Fromage & Dairy Benelux.

Benieuwd wat de trends zijn in 2019? Vraag via info@ kroonophetwerk.nl het foodtrendrapport 2019 van Kroon op het Werk aan.

Bron: Levensmiddelenkrant