Fabrikanten

FrieslandCampina en De Nieuwe Melkboer gaan samenwerken

AMERSFOORT – FrieslandCampina gaat samen met De Nieuwe Melkboer werken aan het verder ontwikkelen van een lokale keten voor plantaardige zuivelalternatieven met een goed verdienmodel voor de boer. Met de samenwerking kan De Nieuwe Melkboer gebruik maken van de kennis en expertise van FrieslandCampina en daarmee verder groeien en door ontwikkelen.

Lisa van der Linden |

De Nieuwe Melkboer is een initiatief van een FrieslandCampina-lid en levert de eerste soja-alternatieven voor melk en yoghurt van Nederlandse bodem. “Gek genoeg waren er nog geen lokale zuivelalternatieven verkrijgbaar. En wij vonden dat dat moest veranderen”, aldus Bart en Tom Grobben, van De Nieuwe Melkboer. Het bedrijf is sinds anderhalf jaar op de markt met een sojadrink en plantaardig alternatief voor yoghurt en heeft de ambitie om haar assortiment en de verkrijgbaarheid van de producten verder uit te breiden. “Nederland heeft een vooruitstrevende agrarische sector en daarbij hoort ook een lokale keten voor plantaardige zuivelalternatieven. En wij geloven dat FrieslandCampina ons daarbij als geen ander kan helpen met al zijn aanwezige kennis en expertise”, aldus Bart en Tom Grobben.

Behoefte
Dustin Woodward, managing director FrieslandCampina Nederland, is van mening dat het bedrijf altijd moet kijken hoe het initatieven van zijn leden kan ondersteunen, zeker als daarmee waarde voor de leden kan worden gecreëerd. “De markt staat daarbij altijd voorop: wat is de behoefte van de consument? De Nieuwe Melkboer speelt op creatieve wijze in op twee belangrijke trends: lokaal en plantaardig. We vinden het heel mooi dat De Nieuwe Melkboer voortkomt uit het melkveebedrijf van een van onze leden en ondersteunen Bart en Tom dan ook graag bij het realiseren van hun droom. We kijken er naar uit om met De Nieuwe Melkboer samen te werken en van elkaar te leren”, zegt Woodward.

Bron: Levensmiddelenkrant

1347-2a3f561c0deef515fa3bc17664636d0d.jpg