Fabrikanten

Grolsch lanceert fonds voor regionaal vakmanschap

NIEUWVEEN - Ter gelegenheid van het 400 jarige jubileum roept Grolsch het Grolsch Vakmanschap Fonds in het leven. Het fonds heeft als doel om 'vakmanschap' te ondersteunen in de regio Twente en de Achterhoek, de bakermat van de brouwerij.

Met het Grolsch Vakmanschap Fonds wil de brouwer haar regionale betrokkenheid extra benadrukken. Jaarlijks wordt een financiële bijdrage geleverd aan initiatieven ter bevordering van sociale en economische groei in de regio. Grolsch zegt daarbij groot belang te hechten aan enerzijds karakter en ondernemerschap, en anderzijds aan innovatie en duurzaamheid. Initiatieven kunnen vanaf dinsdag 12 mei online worden ingediend via www.koninklijkegrolsch.nl.  "Als Grolsch zijn wij trots op ons verleden en ons succes dat bepaald is door 400 jaar karakter en vakmanschap in de regio. Naar aanleiding daarvan, en gezien onze grote verbondenheid met de regio waarin wij gehuisvest en 'geboren' zijn, ondersteunen wij regionale initiatieven die bijdragen aan de sociale en economische groei in de regio van harte. Als je kijkt naar onze mijlpalen gaan traditie en innovatie hand in hand en hebben vakmanschap en karakter daarin altijd een cruciale rol gespeeld. Deze elementen zien wij daarom ook graag terug in de aanvragen voor het Grolsch Vakmanschap Fonds", aldus Koert van 't Hof, manager corporate affairs.

Jury
In principe kan iedereen een initiatief aanmelden bij het Grolsch Vakmanschap Fonds. Het moet daarbij gaan om een project en/of initiatief dat plaatsvindt in de regio waarbij vakmanschap centraal staat. Alle initiatieven worden vervolgens door een jury beoordeeld op vier criteria: ondernemerschap, innovatie, duurzaamheid en karakter.

Reclame
Grolsch zendt maandag op de meeste Nederlandse televisiekanalen tussen 21.00 en 21.30 uur een eenmalige jubileumcommercial uit. Hierin  zijn achtereenvolgens tientallen Nederlanders te zien die een Grolsch beugelfles openen met de bekende ‘plop’.

Bron: Levensmiddelenkrant

flessenrij_grolsch_bier_fotograaf_one_red_eye_jason_alden_resized_site-a900x525.jpg