Heineken gaat met Affligem en Radler wereldwijd | Levensmiddelenkrant

Heineken gaat met Affligem en Radler wereldwijd

ZOETERWOUDE – Heineken wil meer dan één wereldmerk in zijn portefeuille hebben. De brouwer gaat daarom ook het Belgische abdijbier Affligem, Desparados en Radler mondiaal op de markt brengen.

De klassieke pils staat in zowel Europa als de Verenigde Staten steeds meer onder druk. Consumenten willen graag bier met een smaakje en daarom gaat Heineken deze merken ook wereldwijd introduceren. Dat meldt The Wall Street Journal. De zakenkrant meldt dat Heineken ook nieuwe smaken en variëteiten in lokale markten gaat introduceren. Het merk Heineken zal wel altijd de hoogste prioriteit houden.

Strand
De bierbrouwer mikt met dit bredere aanbod ook op niet-bierdrinkers of op meer drinkmomenten. "Wanneer ik op het strand ben of aan sport doe, neem ik een Radler", zegt marketingman Alexis Nasard in de krant. Volgens hem is 75 procent van de Radler-consumenten geen bierdrinker.


 

Bron: The Wall Street Journal