E-commerce

Hema focust op digitale buitenreclame

AMSTERDAM - Hema heeft naar eigen zeggen de primeur binnen digital out of home: de eerste programmatic HTML5 campagne. Deze innovatie is ontwikkeld door Oogst en OutMoove en is nu te zien op de digitale buitenreclame kanalen van Centercom en MMD Media.

Lisa van der Linden |

Via digital out of home is het mogelijk om dynamisch advertentieruimte in te kopen en in te spelen op diverse variabelen, zoals relevantie en actualiteit. Aan de hand van de beschikbare variabelen kan altijd de meest relevante uiting worden getoond, waardoor de impact van de inzet wordt vergroot. Voor de campagne van Hema is gekozen voor een koppeling aan de schermen op een vooraf bepaalde afstand van een filiaal. In de campagne-uiting wordt op het scherm, in een gelijkblijvende opmaak, aangegeven wat de afstand tot de dichtstbijzijnde Hema is. De campagne is te zien op het digitale supermarktennetwerk van Centercom en het tankstationnetwerk van MMD Media.

Jelle Sybesma, omnichannel consultant bij Hema: "Als Hema zijnde willen we vooral daar zijn waar onze klanten zijn met informatie die relevant is. Met deze nieuwe DOOH-mogelijkheden kunnen we niet alleen inspelen op actualiteiten, maar zetten we ook weer een stap vooruit in onze digitale omnichannel communicatiestrategie." Met de digitalisering van buitenreclame wordt het volgens de retailer steeds eenvoudiger om online campagnes doelgroep- en locatiespecifiek in te kopen.

Bron: Levensmiddelenkrant

hemabuitenreclame.jpg