Hoogtepunten 2014: Oorlog op het web voor de luie consument | Levensmiddelenkrant

Hoogtepunten 2014: Oorlog op het web voor de luie consument

NIEUWVEEN – Steeds meer formules kregen dit jaar hun eigen versmarkt, Jumbo zette wasmotlarven in het schap, we namen afscheid van Troefmarkt en Piet Vink moest de weg ruimen bij Aldi. Levensmiddelenkrant geeft een inkijkje in de hoogtepunten van 2014. Op online gebied kregen supermarkten concurrentie uit onverwachte hoek.

Het internet en de mogelijkheden die het online bestellen van food en non-food biedt, is de opmaat voor een grote oorlog. Waar de supers nog volop in de uitrol van de pick-up points voor de via het web bestelde boodschappen zitten, vertonen zich een hele serie nieuwe aanbieders die ook heel goed kunnen bezorgen. Ubermart uit Rotterdam levert vanaf november een ‘personal shopperservice’, Post NL bezorgt niet alleen pakketjes maar sinds dit najaar ook verse levensmiddelen en eind november startte de Amerikaanse websuper Amazon met een heuse Nederlandse portal. Alleen nog met digitale boeken, maar de eerste stappen zijn gezet naar de levering van alles wat de consument nog meer graag wil ontvangen zonder de deur uit te hoeven.  Samenwerken kan natuurlijk ook, zoals Jumbo dat van de eigen ondernemers het advies krijgt snel een strategische onlinepartner te zoeken.

Bron: Levensmiddelenkrant