Jumbo lanceert kinderkookboek | Levensmiddelenkrant

Jumbo lanceert kinderkookboek

VEGHEL – Max Verstappen, Monica Geuze, Ronnie Flex, Dylan Haegens en StukTV delen in het nieuwe kookboek ‘Helden in de Keuken’ van Jumbo hun favoriete recepten.  

De Veghelse formule heeft een kinderkookboek gelanceerd met een bijbehorende spaaractie voor stickers van jeugdhelden.  In het boek helpt Jumbo antwoord te geven op de dagelijks terugkerende vraag ‘wat eten we’ en kinderen spelenderwijs te leren koken. “Het is geweldig dat zoveel helden meewerken aan deze actie. Nog mooier is dat dit idee van kinderen zelf is gekomen. Het is een van de initiatieven die zijn voortgevloeid uit onze Raad van Kinderen. Jongen hebben de toekomst en het is goed dat zij ons scherp houden met plannen voor de komende tijd”, vertelt Frits van Eerd, ceo van Jumbo. “Dat gaat om allerlei maatschappelijke onderwerpen. Kinderen geven ook aan dat ze meer betrokken willen worden bij de keuze voor lekkere en gezonde maaltijden. De spaaractie speciaal voor kinderen speelt in op die vraag. We hopen dat we zo veel mogelijk kinderen kunnen inspireren om aan de slag te gaan met de recepten van hun helden.”

Jumbo Kids Foodie 2019
De bedenkers van het kookboek mochten samen met YouTuber Dylan Haegens het eerste gerecht klaarmaken: Dylans Pompeuze Pompoencouscous. Tussen de stickers zitten ook gouden stickers, waarmee spaarders kans maken op een ‘meet & greet’ met vier van de helden uit het kookboek. Op woensdag 13 februari gaan Royalistiq, Jill Schirnhofer, Dylan Haegens en Carlijn Achtereekte samen met de winnaars aan de slag met hun favoriete recepten. Jumbo gaat daarnaast op zoek naar de ‘Jumbo Kids Foodie 2019’. Kinderen kunnen meedoen door in een korte video uit te leggen waarom ze een held in de keuken zijn. De tien beste inzendingen winnen een kook- en vlogcursus.

Bron: Levensmiddelenkrant