Kazidomi zet voet op Nederlandse bodem | Levensmiddelenkrant

‘Consument hoeft niet meer urenlang de ingrediëntenlijst te bestuderen’

Kazidomi zet voet op Nederlandse bodem

AMSTERDAM - Nederland is een nieuwe online supermarkt rijker. Kazidomi heeft zich hier gevestigd. De websuper heeft als missie een gezonde levensstijl voordelig en gemakkelijk te maken.

Kazidomi komt op voor de consument in een gezonde, maar vaak onbetaalbare voedingsindustrie, aldus de online supermarkt. Consumenten betalen 100 euro per jaar voor het lidmaatschap van Kazidomi, waarbij de consument 20 tot 50 procent korting krijg op alle producten. Naast exclusieve aanbiedingen voor leden garandeert Kazidomi besparingen. Indien een consument niet meer bespaart dan wat hij betaalt, wordt het verschil terugbetaald. Hierdoor kan de con-sument volgens Kazidomi jaarlijks honderden euro’s besparen op zijn boodschappen. Een gezonde levensstijl gaat verder dan alleen voeding, vindt Kazidomi. De web-super biedt dan ook beauty-, sport-, huishoudelijke, schoonmaaken baby-artikelen aan.

Experts
Het assortiment van Kazidomi wordt dagelijks geselecteerd en gecontroleerd op allergenen met behulp van diëtisten, dokters en gezondheidsexperts. Daarnaast worden het advies en de recepten van de experts gedeeld op de community van Kazidomi. De consument kan met een filter gemakkelijk producten vinden die bijvoorbeeld vegan, soja- of suikervrij zijn. Ook kan de consument producten selecteren met veel proteïne en een hoog ijzergehalte. “Mijn lactose-intolerantie maakte het lastig om lekkere en gezonde producten vinden, zonder urenlang ingrediëntenlijsten in de supermarkt te bestuderen en veel geld uit te geven”, vertelt Emna Everard, ceo van Kazidomi. “Ik zocht naar een manier om voor mijn lichaam te zorgen en een weg te vinden in het grote aanbod van producten. Zo besloot ik zelf voor een oplossing te zorgen waar mensen die bewuster willen leven of mensen met voedselallergieën gemakkelijk en voordelig kunnen winkelen.”

Kazidomi is al actief in Frankrijk en België waar de afgelopen twee jaar meer dan 6000 consumenten lid werden. Het assortiment is door de groeiende vraag in die tijd uitgebreid van 300 producten naar ruim 2000. De start-up die in 2016 werd opgericht timmert hard aan de weg en groeide in zes maanden van 8 medewerkers naar 20, waardoor een groter kantoor nodig was.

Bron: Levensmiddelenkrant