'Marketingdirecteur Unilever stapt op' | Levensmiddelenkrant

'Marketingdirecteur Unilever stapt op'

LONDEN - Keith Weed stapt in maart op als marketingdirecteur van Unilever, na 35 jaar bij het bedrijf te hebben gewerkt. Dat schrijft zakenkrant The Wall Street Journal op basis van een aankondiging door Unilever.

De 57-jarige Weed zei in een interview aan een nieuw hoofdstuk te gaan beginnen. Unilever heeft nog geen opvolger genoemd voor Weed. Op de website van Unilever is niets te vinden over het vertrek van Weed. Vorige week werd nog bekend dat Unilever-topman Paul Polman eind dit jaar terugtreedt. Hij wordt opgevolgd door Alan Jope, die al sinds 1985 bij het bedrijf werkt.

Advertenties
Unilever heeft een van de grootste budgetten voor marketing van het internationale bedrijfsleven. Het bedrijf achter merken als Unox, Axe en Dove besteedt jaarlijks meer dan 7 miljard euro aan reclame-uitingen. Begin dit jaar dreigde Unilever nog advertenties bij digitale platforms zoals Google en Facebook weg te halen als die sociale media voor verdeeldheid zorgen, aanzetten tot haat of onvoldoende maatregelen nemen om kinderen te beschermen.

Bron: ANP