Mars komt met 'grootste innovatie' in jaren | Levensmiddelenkrant

Mars komt met 'grootste innovatie' in jaren

VEGHEL - Honderd miljoen euro belegt Mars de komende jaren in haar fabriek in Veghel. Een van de investeringen is de productielijn van Mars Bites. Naar eigen zeggen de grootste innovatie van de chocoladefabrikant sinds jaren.

Met de introductie van Bites creëert Mars met de drie grootste merken, Twix, Snickers en Mars een nieuwe plek in het supermarktschap. Levensmiddelenkrant en Out.of.Home Shops spraken over deze grote innovatie met marketing directeur Catrien D’Ancona en algemeen directeur Jack Tabbers.

Wat maakt Bites een van de grootste innovaties sinds jaren?
D’Ancona: “Deze introductie is echt een van de grootste innovaties omdat we hiermee onze vertrouwde merken op een ander formaat brengen. Het heeft exact dezelfde kwaliteit en uitstraling, maar dan in de vorm van een dobbelsteen. Hiermee spelen we in op de behoefte van de consument om te delen. We zien namelijk dat het delen van chocolade heel erg toeneemt.”

Wat heeft Mars hiervoor moeten doen?
Tabbers: “Een nieuwe lijn bouwen, aangezien er een andere technologie voor nodig is om dit te produceren dan een standaard reep. De nieuwe lijn is onderdeel van een grootschalige investering van 100 miljoen euro in Veghel.”

Waarom komt Mars met Bites?
Tabbers: “We spelen hiermee in op een aantal trends die we wereldwijd zien. De eerste trend is de groei van het aantal premiumconcepten, zoals chocolade met allerlei ingrediënten erin. De kwaliteit van chocolade wordt ook steeds beter ende consument is bereid om te betalen voor die kwaliteit. De tweede trend is het delen van chocolade. Dat zie je terug in alles wat op dit moment groeit in de markten wereldwijd. Het seizoen is een derde trend. Het gaat al lang niet meer enkel over kerst en Pasen. De vierde en laatste trend is gezondheid. Dat gaat over bewust chocolade consumeren. In de Verenigde Staten, waar we de Bites in 2013 al introduceerden, zagen we een groep consumenten terugkomen die voorheen de repen te groot vonden. Zij kiezen bewust voor deze nieuwe variant.”

Meer weten over deze grootse innovatie? Lees het hele interview in de komende Levensmiddelenkrant en/of Out.of.Home Shops. Geen abonnement? Vraag er hier een aan.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops