Fabrikanten

Nederlandse Brouwers: ‘We zetten in op 0.0 bier’

(PREVENTIEAKKOORD) DEN HAAG- Nederlandse Brouwers gaat in samenwerking met de overige akkoordpartijen inzetten op doelgroepen waar nog wel relatief veel overmatig alcoholgebruik voorkomt.

Lisa van der Linden |

Met gerichte, gezamenlijke acties willen de akkoordpartijen ook onder deze doelgroepen de positieve trend doortrekken. “Hierbij valt te denken aan meer voorlichting en het, samen met studentenverenigingen, onder studenten populairder maken van 0.0 bier, waarvan de consumptie in de totale markt al jaren op rij rond de 25% stijgt”, laat Nederlandse Brouwers weten in een reactie op het Nationaal Preventieakkoord. Daarnaast gaat de overkoepelende organisatie samenwerken met sportverenigingen en NOC*NSF om het aanbod in clubhuizen te verbeteren, zoals meer nadruk op alcoholarme en 0.0 bieren in het assortiment.

Bewust
Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: “Nederland gaat, ook internationaal vergeleken, steeds bewuster om met alcohol. Die goede trend gaan we doortrekken naar doelgroepen die nog achterblijven. Wij willen bij blijven dragen aan het nog gezonder maken van Nederland. De brouwers in Nederland zijn trots op hun bieren en willen om die reden dat er alleen bewust van genoten wordt. Dat is ook een voorwaarde voor een toekomstbestendige, duurzame bedrijfsvoering van brouwers. Om meerdere redenen gaan we dan ook met volle overtuiging deze nieuwe samenwerkingen met overheid en maatschappelijke partners aan.”   

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

bier.jpg