Fabrikanten

Nestlé voorzichtiger over groei

VEVEY - Voedingsmiddelenconcern Nestlé is wat voorzichtiger geworden over de stijging van de verkopen in 2015. De Zwitserse fabrikant van merken als Maggi, KitKat, Nespresso en San Pellegrino heeft last van de dure Zwitserse frank en kampte afgelopen kwartaal met een dure terugroepactie van noedels in India.

Joost Agterhoek |

Nestlé zag de voor wisselkoersen en overnames gecorrigeerde omzet in de eerste negen maanden van het jaar met 4,2 procent groeien. Op een goede eerste helft van het jaar volgde een minder derde kwartaal, waardoor de groei uiteindelijk niet voldeed aan de verwachtingen van het concern, stelde topman Paul Bulcke. Hij wees daarbij onder meer op een langzamer dan verwacht herstel van de verkopen in China.

Doel
Nestlé verwacht nu dat de vergelijkbare omzet dit jaar met 4,5 procent kan groeien. Eerder werd nog uitgegaan van een plus van 5 procent. Op langere termijn mikt het bedrijf op een toename met 5 à 6 procent per jaar, maar aan dat doel is de afgelopen twee jaar niet voldaan.

Bron: ANP

logo-nestle_large_900x525.jpg