Nieuw concept Delhaize Fresh Atelier gelanceerd | Levensmiddelenkrant

Ultraverse producten en bereidingen blikvanger bij gemakswinkel

Nieuw concept Delhaize Fresh Atelier gelanceerd

BRUSSEL - Delhaize heeft officieel haar nieuwe winkelformule gelanceerd: Delhaize Fresh Atelier. Met dit concept wil de supermarktketen haar klanten bedienen die op zoek zijn naar verse, gezonde en handige maaltijdoplossingen.

De eerste locatie voor deze winkel is in hartje Brussel en uitbreiding zal snel volgen. Dit jaar nog opent een tweede winkel in Leuven. Het streven is om binnen drie jaar 200 Delhaize Fresh Ateliers te openen. Met een gemiddelde oppervlakte van 100 vierkante meter is dit de kleinste winkelformule van Delhaize. “We willen met deze nieuwe winkelformule een antwoord geven op de huidige behoeften van de klanten in een stedelijke omgeving. Alle focus ligt op de dienstverlening aan de klant. Na het nieuwe supermarktconcept in Nijvel en de integratie van het vernieuwde concept in Proxy Delhaize-winkels, komt Delhaize met een derde innovatie. Dit is een voorbeeld van ‘instant retail’ waarbij on-the-go, fysiek en digitaal winkelen voor de eerste keer worden gecombineerd”, zegt Xavier Piesvaux, ceo Delhaize.

Ultravers
Delhaize lanceert een zone waar maaltijden en schotels naar eigen zeggen ultravers worden bereid. Het Fresh Atelier garandeert de versheid van de producten door op dagbasis te werken, of het nu gaat om ontbijt, lunch, diner of tussendoor. Behalve salades, soepen en warme maaltijden kan de klant kiezen voor dagverse sushi of smoothies. Naast het conveniencegedeelte zijn er op een oppervlakte van 80 vierkante meter in de nieuwe winkel ruim 1500 producten te vinden. Op dit moment maakt men gebruik van quickscankassa’s, maar vanaf februari gaat Delhaize de scan-en-paytechnologie aanbieden. Klanten kunnen dan hun producten scannen en betalen met de mobiele telefoon.

Pick-up
De Delhaize Fresh Atelier-winkel in Brussel zal tevens worden gebruikt als pick-uppoint voor bestellingen die gedaan zijn via het online platform Delhaize.be. Klanten hebben daar de keuze uit het volledige Delhaizeassortiment van 14.000 producten. Met dit afhaalpunt mikt Delhaize op klanten in een stedelijke omgeving die overdag of na het werk hun boodschappen komen ophalen. Op termijn ziet de supermarktketen een potentieel van 200 extra afhaalpunten, bovenop de 117 bestaande punten. In tegenstelling tot de andere pick-uppoints wordt er op deze locatie gebruikgemaakt van herbruikbare zakken in plaats van dozen, vanwege het gebruiksgemak.

Bron: Levensmiddelenkrant