Formules

Omzet Jan Linders flink gestegen

NIEUW BERGEN – Jan Linders Supermarkten boekte in 2018 in omzet opnieuw forse groei ten opzichte van het jaar ervoor. De omzet steeg met 5,1 procent naar 430 miljoen euro, terwijl de marktgroei 3,5 procent bedroeg. Het landelijk marktaandeel groeide licht naar 1,11.

Marleen Veldhuijzen |

De omzetgroei komt volgens de supermarktketen voort uit de groeistrategie die in 2016 in werking trad. Jan Linders investeert als onderdeel van deze strategie in de organisatie, de winkels en in de formule. Zo werden het afgelopen jaar negen supermarkten verbouwd en voorzien van de nieuwe formule-elementen met een focus op vers, streekproducten, kwaliteit, service, voordeel en beleving.

Liefhebbers
Hiermee nam het totale aantal filialen dat is uitgerust met deze formule toe tot dertig. Naast investeringen in de formule en in de winkels, werd ook fors geïnvesteerd in de organisatie en in het klantprogramma Liefhebbers. De grote investeringen drukten op het netto resultaat dat afnam tot 1,3 procent van de netto-omzet.

Bron: Levensmiddelenkrant

janlindersnederweert.jpg