E-commerce

Online bestedingen in foodsector stijgen

EDE- De omzetgroei van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 opnieuw toegenomen. Met name de categorie food zag de online aankopen flink stijgen. Dat blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel Markt Monitor.

Lisa van der Linden |

Het onderzoek is uitgevoerd door GfK in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL. Het afgelopen jaar hebben Nederlandse consumenten online 23,7 miljard euro uitgegeven aan producten en diensten. Dat is een geschatte groei van 10 procent ten opzichte van een jaar eerder. “Met de groei in het aantal consumenten die via internet winkelen en het nog altijd stijgende marktaandeel van de online omzet, kunnen we stellen dat e-commerce een steeds belangrijkere rol inneemt binnen de detailhandel”, stelt Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org.

Food
In de categorie food/nearfood is een stijging van 24 procent te zien in de online aankopen. Dat maakt deze productcategorie de sterkste stijger van 2018. Vergeleken met een jaar eerder (+35 procent) vlakt de groei binnen dit segment wel wat af. Voor de hele e-commermarkt was het vierde kwartaal van 2018 het meest succesvol. In die maanden nam het aantal uitgaves bij Nederlandse webwinkels met 11 procent toe ten opzichte van 2017.

Bron: Levensmiddelenkrant

 

03-jumbo-start-bezorgservice-in-hartje-amsterdam.jpg