Formules

Plus boekt meer omzet

UTRECHT - Plus heeft zijn consumentenomzet in de eerste helft van dit jaar met 5,4 procent zien toenemen ten opzichte van dezelfde periode vorige jaar. Dat laat de formule weten in een persbericht. Consumenten gaven sinds januari €1.299 miljoen uit.

Mathijs van Eeten |

Met de toegenomen inkomsten groeide ook het marktaandeel licht met 0,1 procent ten opzichte van juli 2018. Dat bedraagt nu 6,5 procent. De ‘sterke landelijke formule, aangevuld met gepassioneerd, lokaal ondernemerschap’ zijn volgens algemeen directeur Duncan Hoy essentieel geweest.

Hoy wijst daarnaast op de verdere uitrol van de ‘Briljantformule’, die gepaard ging met aanpassingen in het gemaksassortiment en self pay voor consumenten. Plus is tevreden met het uitvloeisel van het nieuwe concept. “Ook de introductie van onze Laagblijvers en groei van de e-commerce activiteiten werpen dit eerste halfjaar zijn vruchten af wat terug te zien is in de stijging van de omzet en het marktaandeel”, aldus Plus-voorman Hoy.

Positief jaar
Groei is niet het enige positieve nieuws dit jaar voor Plus. In maart won de groene formule nog de titel van ‘Meest Verantwoorde Supermarkt’, voor het vijfde jaar op rij. In het GfK Zomerrapport kwam Plus als twee-na-best gewaardeerde supermarkt uit de bus, een stijging van acht plekken ten opzichte van vorig jaar.

Bron: Levensmiddelenkrant

plus-lutz-zelfscankassa-zelfscanning-5-a900x525.jpg