Formules

Introducties

Plus breidt biologisch assortiment uit

UTRECHT – Plus wil de komende drie jaar de omzet en het aanbod van het biologisch huismerk vergroten. Daarom introduceert de formule het nieuwe huismerk Biologisch Plus.

Juan Kort |

Aan Levensmiddelenkrant vertelt de supermarktketen dat het plan is om van het totale biologische assortiment de omzet te verdubbelen, en het assortiment met 50 procent te vermeerderen. Biologisch Plus vervangt geen merk.

Trend
Klanten kunnen het nieuwe huismerk dit jaar gefaseerd in alle filialen verwachten. De AGF-afdeling biedt de producten deze week het eerst aan, gevolgd door de andere versafdelingen. Zo wil de organisatie het voor de klant makkelijker maken om voor biologisch te kiezen, en daarmee bijdragen aan een beter milieu en verbeterde dierenwelzijn. Plus zegt in te spelen op de trend dat de aankoopfrequentie van biologisch voedingsmiddelen het afgelopen jaar met 7 procent steeg.

Vernieuwd
Bovendien wordt het volledige assortiment van het merk Bio+ vernieuwd. Alle producten worden voorzien van een nieuwe, eigentijdse verpakking waarop het product centraal staat. Ook moeten klanten alle biologische producten in de winkel beter herkennen door extra communicatie bij het schap, zo zegt het bedrijf.

Bron: Levensmiddelenkrant

plus.png.jpg