Formules

Veel La Place producten bij nieuwste Jumbo City

AMSTERDAM- De tweede Jumbo City in Amsterdam is woensdag geopend. De gemakswinkel aan de Eerste Constantijn Huygensstraat is het vijfde filiaal in een jaar tijd.

Lisa van der Linden |

“Als je een winkel in de binnenstad van Amsterdam opent, heb je te maken met panden die niet recht toe, recht aan zijn”, vertelt Mike Spaans, filiaalmanager. “De winkel heeft veel hoekjes, maar dat heeft juist zijn charme en het verrast de klant vind ik.” Spaans voelde zich vereerd toen hij werd gevraagd als filiaalmanager voor deze vestiging. “Het is een nieuw concept dat in de markt is gezet en ik wil dat zo goed mogelijk neerzetten op deze locatie.”

La Place
De winkel heeft 4500 producten in het assortiment die met name zijn gericht op snel en gezond eten. De winkel is daar ook op ingedeeld volgens Ralph Bertrand, directeur Formule & Format. “Bij binnenkomst lopen klanten tegen het versplein aan met groenten en fruit, via de koelingen met kant-en-klare maaltijden komen we achterin de winkel bij de verse maaltijden die we kennen van La Place. We hebben nieuwe maaltijden geïntroduceerd, die tot nu toe alleen nog bij dit filiaal worden bereid en verkocht. Als het een succes is, dan zullen deze ook worden uitgerold naar andere vestigingen”, vertelt Bertrand. Vanaf de afdeling met verse maaltijden lopen klanten door naar de houdbare producten. “Consumenten willen even snel wat te eten mee pakken, maar het moet wel gezond zijn. Daar zijn de verse maaltijden perfect voor”, aldus Spaans. “Toch willen mensen ook zelf nog koken, vandaar dat we ons richten op 48-uurs boodschappen, voor vandaag en morgen.”

De winkel werkt samen met de Jumbo City aan de Ferdinand Bolstraat die vorige maand is geopend. “De sushi wordt daar vers gemaakt en met een e-bike gekoeld hierheen gebracht. We krijgen twee keer per dag verse sushi. Als het goed loopt, dan zouden we in deze vestiging ook op termijn zelf sushi kunnen maken”, vertelt Spaans. In de omgeving van het filiaal zitten een aantal andere supermarkten gevestigd, waaronder Albert Heijn en Lidl. Toch ziet Spaans die niet als concurrenten. “We onderscheiden ons doordat versbereiding bij ons een prioriteit is en we veel La Place producten aanbieden tegen een Jumbo Prijs.”

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

img_8114-a900x525.jpg