Fabrikanten

E-commerce

Verkoop SodaStream ruim verdubbeld

RIJEN - Sodastream, het apparaat om zelf bruiswater mee te maken, wint aan populariteit in Nederland. In de eerste zes maanden van dit jaar werden 136 procent meer SodaStream-toestellen verkocht ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat laat het merk, dat onderdeel is van PepsiCo, weten in een persbericht.

Mathijs van Eeten |

Een aantal modellen zijn het populairst, volgens de fabrikant; Spirit, Spirit One Touch en Crystal vallen het meest in de smaak. Naast de apparaten werden herbruikbare flessen 112 procent meer verkocht, smaken 218 procent en koolzuurcilinder zelfs 222 procent.

Johan Scheppers, algemeen directeur bij SodaStream Benelux weidt het succes voor een belangrijk deel aan burgerinitiatieven en andere milieucampagnes. Mensen worden zich volgens Scheppers meer bewust van het propleem van wegwerpplastic. “We bieden met SodaStream een duurzaam antwoord: één herbruikbare SodaStream-fles vervangt duizenden plastic wegwerpflessen. En die boodschap slaat meer en meer aan, met name ook in Nederland, zo blijkt uit onze cijfers.”

Bron: Levensmiddelenkrant

sodastreamq22.jpg