E-commerce

Wijnvoordeel neemt wijnmarkt.be over

GORREDIJK – Wijnvoordeel neemt de Belgische wijnwinkel Wijnmarkt.be over. De website versterkt hiermee naar eigen zeggen haar positie op de Nederlandse en Belgische markt.

Lisa van der Linden |

De werkwijze van Wijnmarkt.be sluit volgens Spike Huisman, directeur van Wijnvoordeel, aan bij deze van Wijnvoordeel. De ambitie van de website is haar leidende rol op de onlinewijnmarkt verder te versterken. ”Het concept van Wijnvoordeel is door de jaren onveranderd sterk gebleven”, zegt directeur Spike Huisman. “Met een efficiënt werkende organisatie bieden we topwijnen aan tegen bodemprijzen. We weten dat onze klanten in België graag goede wijn drinken en we kijken ernaar uit onze nieuwe klanten van topwijnen te kunnen voorzien.” Wijnvoordeel blijft naar eigen zeggen tegelijkertijd werken aan innovatie. “In 2018 vernieuwde Wijnvoordeel haar e-commerce platform. De nieuwe webshop biedt de consument een verbeterd bestelproces, een geoptimaliseerde zoekfunctie en een verbeterde functionaliteit voor webshopbeheer.”

Overstap
De overname van Wijnmarkt.be is niet de enige verandering binnen Wijnvoordeel. In maart van dit jaar maakte Spike Huisman de overstap van Albert Heijn naar Wijnvoordeel. Spike Huisman was bij Albert Heijn eindverantwoordelijk voor de wijnafdeling en werd in 2017 uitgeroepen tot Wijninkoper van het Jaar. In mei 2019 zal Bart Kuppens het managementteam versterken als nieuwe ceo van E-Luscious, het moederbedrijf van Wijnvoordeel. Bart Kuppens verlaat Unilever, waar hij verantwoordelijk was voor de introductie van de Dollar Shave Club in Europa.

Bron: Levensmiddelenkrant

wijn-drank-alcohol-ah-albert-heijn-bouwens-pad-schap-winkel.jpg