Fabrikanten

Zwanenberg stapt in groenteproducten

ALMELO - Zwanenberg Food Group, gaat zich ook richten op groenteproducten. Dat doet de vleesverwerker via Netwerkplatform Purple Bee Hive, een initiatief van Zwanenberg.

In eerste instantie gaat de onderneming diverse groenteburgers op de markt brengen, waaronder een bietenburger, een bonenburger en een maisburger. In het eerste kwartaal van 2015 start de nieuw opgerichte onderneming met producten voor de foodservice. In een later stadium worden de producten ook via de retail vermarkt. Met de introductie van de groenteburgers wil het bedrijf de consumptie van meer groenten stimuleren. Ceo Ronald Lotgerink van Zwanenberg Food Group: “Slechts vijf procent van de Nederlanders consumeert de norm van 200 gram groente per dag, de hoeveelheid die geadviseerd wordt in de Richtlijnen Goede Voeding van de Gezondheidsraad. Zwanenberg is van mening dat dat percentage moet groeien naar ten minste 50 procent. Wij willen die groei stimuleren door samenwerking in het netwerkplatform ‘Purple Bee Hive’ van innovatieve ondernemers en andere stakeholders.”

Paars
Voor de groenteburgers worden vooralsnog vier varianten ontwikkeld. Een paarse bietenburger met honing, een groene bonen- en doperwtenburger, een gele maisburger en een rode paprika- en tomaatburger.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

bietenburger_purple_bee_hive_lowres-a900x525.jpg