1339-a0663950ad1d03abf547fb1333686d26.jpg

Formules

Lidl bevordert gezonde levensstijl met acties

UTRECHT – Lidl gaat nog meer werk maken van het bevorderen van een gezonde levensstijl. Met een campagne samen met het Voedingscentrum en prijsverlagingen neemt de supermarktketen het voortouw om klanten makkelijker gezonde keuzes te laten maken.

Redactie |

Lidl verlaagt structureel de prijzen van vezelrijke producten als volkorenbrood en zilvervliesrijst. Hiermee worden de prijzen van deze producten op hetzelfde niveau gebracht als die van hun minder gezonde varianten. Daarnaast start de discounter samen met het Voedingscentrum de actie ‘Zuinig op je lijf? Spaar voor GRATIS producten uit de Schijf van Vijf!’

De komende weken kunnen klanten sparen voor gratis producten uit de Schijf van Vijf. Om de actie kracht bij te zetten reikte staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Maarten van Ooijen, de eerste gratis producten uit aan een klant. De actie loopt van 22 mei tot en met 2 juli.

1339-d10c8b0561c04eccf216bd878efc0449.jpg Staatssecretaris van Ooijen (recht) met hoofd duurzaamheid van Lidl Quirine de Weerd

Staatssecretaris Maarten van Ooijen: “Maar 20% van wat er aan eten in de supermarkt wordt aangeboden, staat in de Schijf van Vijf. De balans is daar echt zoek. Dat maakt gezond kiezen moeilijk terwijl we dat juist makkelijker moeten maken. Supermarkten hebben hier een belangrijke verantwoordelijkheid. In het Nationaal Preventieakkoord hebben supermarkten toegezegd dat ze streven naar jaarlijkse consumptiegroei van gezonde producten. Daar moet fors meer werk van gemaakt worden. De actie van Lidl om te sparen voor gratis Schijf van Vijf producten en structureel de prijs van vezelrijke varianten te verlagen, vind ik echt een mooie stap naar een gezondere voedselomgeving. Boodschappen zijn fors in prijs gestegen dus dit gezonde steuntje in de rug en de portemonnee kan iedereen goed gebruiken. Daarnaast monitort en publiceert Lidl ook wat het aandeel Schijf-producten in hun verkoop is. Ook dat juich ik toe en verdient navolging. Ik hoop dat dit goede voorbeeld inspireert om nog veel meer te doen, zodat het maken van de gezonde keuze veel makkelijker en vanzelfsprekender wordt voor iedereen die boodschappen doet.”

Bron: Levensmiddelenkrant