IMG_0402.JPG

Plus belooft: ‘We doen met je mee’

UTRECHT – Plus heeft een nieuwe merkpositionering en deze laat volgens de formule zien dat ze dagelijks lokaal het verschil maken door altijd dat stapje extra te zetten. “Of het nu gaat om de sponsoring van de lokale sportclub, het thuisbezorgen van de boodschappen of net dat beetje extra doen voor klanten die dat nodig hebben. Bij Plus maken 440 winkels het verschil in hun buurt”, zo schrijft de supermarktketen in hun persbericht.

Redactie |

Deze boodschap staat centraal in de nieuwe merkpositionering van Plus. De merkbelofte is dan ook: ‘We doen met je mee. Plus’. “In een wereld die steeds efficiënter en anoniemer wordt, groeit de behoefte om gezien te worden”, vertelt Henk van Harn, commercieel directeur Plus. “De meeste supermarkten voelen inwisselbaar, maar bij Plus voel je nog de oprechte aandacht voor elkaar. We hebben een heldere ambitie: 440 keer de meest geliefde supermarkt in de buurt zijn.”

Landelijke campagne
De nieuwe merkpositionering wordt ondersteund door een landelijke campagne met een vernieuwde visuele identiteit en een aangescherpte communicatiestijl. De campagne is te zien via televisie, radio, online, social media, instore communicatie en abri’s. Van Harn: “De nieuwe campagne laat zien wat Plus uniek maakt: de menselijke maat. Dat we een stapje extra zetten voor onze klanten. De toon is persoonlijk, opgewekt en daadkrachtig, waardoor de communicatie dichtbij voelt en verbindt. Dit past bij onze winkels die lokaal geworteld en verbonden zijn met de buurt.”

Samenwerking
De merkpositionering en communicatiestrategie zijn tot stand gekomen door intensieve samenwerking met INDIE, Denk Lente en The Creating Society. Hierdoor is een onderscheidende campagne ontstaan die perfect aansluit bij de kernwaarden van Plus en haar toekomstvisie.

Bron: Levensmiddelenkrant