‘Kiosk wil af van de uitstraling van mini-supermarkt'

AMSTERDAM - De formule Kiosk op de NS-treinstations staat mogelijk voor een grote verandering. De uitstraling van een kleine gemakssupermarkt wordt in een pilot ingeruild voor een sfeervolle look & feel met kwaliteit en snelheid als belangrijkste peilers.

NS Stations Retailbedrijf opende onlangs twee pilotwinkels van de volgende generatie Kiosk op stations Utrecht Centraal en Amsterdam Amstel. In niets lijkt het concept van deze shops nog op de eenvoudige uitstraling van de minigemakswinkels. Nee, Kiosk 2.0 oogt eerder als een klein, gezellig koffiehuis. Het oranje logo met het tekstbalonnetje is gewijzigd in een strakke, rode variant. De feloranje kleuren in het oude interieur hebben plaatsgemaakt voor houten kleurtinten en sfeerlicht. Bovendien is er gekozen voor een meer open en brede opzet, waarin de counter met koffie, andere warme dranken en bake-off als blikvanger centraal staat.  

Uitstraling
De vernieuwingsslag van Kiosk was hard nodig, bekent Janneke Kragt, format manager Kiosk bij NS Stations. De laatste grootscheepse wijziging dateert alweer van een paar jaren geleden. Voor de nieuwe uitstraling ging NS terug naar zijn roots: de hoogtijdagen van de treinen in de jaren twintig en dertig van de vorige eeuw. De zogeheten grandeur van toen is volgens Kragt vertaald in een modern jasje voor Kiosk. “Dít is de toekomst van Kiosk. Geheel in lijn met het assortiment moet ook de look & feel meer kwaliteit uitstralen. Kiosk moet een eigen plek gaan vinden in het palet van formules op de stations. We willen af van de uitstraling van minisupermarkt.”

Bron: Out.of.Home Shops

janneke_kragt_kiosk_ns_stations_augustus_2015-a900x525.jpg