ZAANDAM – Albert Heijn blijft inzetten op de groei van het aantal biologische producten in de winkels. In de afgelopen zes maanden heeft de Zaanse formule meer dan 75 nieuwe biologische producten toegevoegd. Albert Heijn ziet tegelijk de verkopen stijgen in het biologische assortiment, waarbij opvalt dat online tot 50% meer biologisch wordt gekocht dan in de winkel.
De 75 nieuwe producten bestaan uit zaken die als biologisch alternatief worden aangeboden, zoals de ultimate beefburger, gerookte forelfilet en mini mozzarella, en zaken die alleen als biologische variant beschikbaar zijn, zoals milde kiemgroenten, pompoen en rode biet. Met een Mijn Albert Heijn Premium-abonnement krijgen klanten 10% korting op alle biologische producten en daar maken inmiddels meer dan 800.000 klanten gebruik van. Ruim de helft van deze klanten koopt wekelijks biologische producten – 25% meer dan voor hun abonnement.
Aardappelen
De toename in de verkoop van biologische producten is het sterks in de provincies Flevoland en Limburg. Wat de producten zelf betreft: aardappelen kennen de grootste stijging, de verkoop is met 38% toegenomen. Bio pasta werd 27% meer verkocht ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, witte wijn en rosé groeide met 21%, ui en knoflook met 22%. Biologische eigenmerkproducten die het het best doen zijn bananen, gember en komkommer.
Missie
"We zien dat onze klanten in de loop der jaren steeds meer biologische producten kopen en daar zijn we blij mee. Het is een belangrijk onderdeel van onze missie om samen beter eten bereikbaar te maken voor iedereen", zegt Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn.
Bron: Levensmiddelenkrant