Raket Ijsje.jpg Foto: Ola.

‘Amsterdamse raket’ ter ere van 750 jaar Amsterdam

AMSTERDAM – Ter ere van het 750-jarig bestaan van Amsterdam en de vestiging van het hoofdkantoor van The Magnum Ice Cream Company in de hoofdstad, wordt er een limited edition van de iconische Ola Raket gelanceerd.

Redactie |

De feestelijke introductie vindt plaats op 21 juni tijdens het Kris Kross Amsterdam concert op het Festival op de Ring. Ola lanceert daarnaast ook in samenwerking met New Amsterdam Surf Association een speciaal ‘Raket t-shirt’. De opbrengst komt ten goede aan Stichting Muziekids en het Emma Kinderziekenhuis. The Magnum Ice Cream Company wil zo haar betrokkenheid met de stad Amsterdam laten zien en een passende bijdrage leveren aan het jubileumjaar.

Amsterdams beeldmerk
Het ijsje krijgt de kleuren van de hoofdstad, rood en zwart. De verpakking is versierd met de karakteristieke Amsterdamse Andreaskruizen. “De Raket symboliseert de verbondenheid met Amsterdam en is bedoeld als eerbetoon aan het 750-jarig bestaan van de hoofdstad”, aldus Pieter Olierook, general manager Ice Cream Benelux. “Het ijsje is, binnen vijf maanden, als een Raket ontwikkeld om de stad Amsterdam te vieren.”

Thuis
Het bedrijf, nu nog officieel onderdeel van Unilever, wordt later dit jaar afgesplitst en zal verder gaan als zelfstandig bedrijf. “Amsterdam voelt meteen als thuis. De energie, de creativiteit, de handelsgeest en het internationale karakter van de stad sluiten naadloos aan bij wie wij als bedrijf willen zijn", aldus Peter ter Kulve, president Ice Cream. “Het officiële partnerschap met Amsterdam 750 past dan ook perfect bij dit nieuwe begin en onderstreept de wens om vanaf dag één actief en betekenisvol bij te dragen aan de stad.”

De Raket zal gedurende de zomer ook op diverse andere evenementen in de stad verkrijgbaar zijn, zoals de Amsterdamse Zomer en Sail Amsterdam.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops