BODEGRAVEN - Bierconcern Bavaria heeft zijn belang in Brouwerij de Molen vergroot naar 35 procent door indirect de aandelen over te kopen van diverse investeerders. De speciaalbierbrouwer is blij met de nieuwe situatie ‘de mogelijkheden die het biedt op gebied van distributie en technische ondersteuning’.
Brouwerij de Molen ziet de vraag naar haar speciaalbieren toenemen en wil daarom groeien. Daarvoor is meer bier met dezelfde kwaliteit als altijd en een goede distributie noodzakelijk, zegt de speciaalbierbrouwer in een bericht.
Hectoliter
Om de productie te laten toenemen heeft het bedrijf uit Bodegraven haar gebouw verkocht en huurt dat, plus een extra deel, terug van de nieuwe eigenaar. Het geld dat hiermee instroomt wordt gebruikt om meer vergistingstanks en een betere afvullijn in te zetten. Samen met haar investeerders kan Brouwerij de Molen zo het aantal hectoliters vanaf de tweede helft van dit jaar vergroten. Dit groeide van vorig jaar naar dit jaar van 6.800 naar 10.000 hectoliter.
Bavaria
Distributie is een levensader, aldus de brouwer. Daarom werkt het bedrijf samen met Brouwerij de Koningshoeven, waardoor de vertegenwoordigers van de La Trappe-trappistenbieren sinds mei 2015 ook de bieren van De Molen vertegenwoordigen.
Bavaria is op het moment verantwoordelijk voor de distributie van de speciaalbieren. Commitment is voor De Molen heel belangrijk, zegt het bedrijf. Het vergrote belang in het bedrijf verklaart dit commitment, aldus De Molen, die blij is met de mogelijkheden die de investering biedt op het gebied van distributie en technische ondersteuning.
Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops