DOETINCHEM – Ken je dat? Dat ‘zin in iets lekkers oppopt’? Daar zijn Chio Popchips natuurlijk perfect voor. Naast dat de chips lekker is, is het ook nog eens een verantwoorder product. Dat vraagt om een goede beoordeling van retailers. En die krijgt het product. Daarom is er een Beste Introductie-award uitgereikt aan het team van Intersnack. Brandmanager Marleen Busscher en trade marketeer Chantal Fakkert reageren op de overwinning: “Wij zijn als team trots op alle onderdelen die deze introductie tot een succes hebben gemaakt.”
Gefeliciteerd met het winnen van de Beste Introductie-award. Wat is jullie eerste reactie op het winnen van deze titel?
Fakkert: “We zijn als team supertrots en blij dat we deze mooie prijs hebben gewonnen voor de Chio Popchips. Dat we door onze retailers als Beste Introductie zijn uitgeroepen, is een mooie bevestiging van de toegevoegde waarde van Chio Popchips voor de gehele categorie. Het verantwoorde deel van het schap is sterk in ontwikkeling en is belangrijk voor het aantrekken van nieuwe kopers en nieuwe momenten voor de categorie.”
Wat maakt dit product tot zo’n succesvolle introductie?
Busscher: “Chips moet vooral heel lekker zijn, ook als het een verantwoorder product is. Chio Popchips voldoet hier volledig aan, het is een superlekker en crunchy chipje. De Popchips is verkrijgbaar in de smaken paprika en sour cream & onion. Daarbij is het ook echt vernieuwend voor de categorie. Door de speciale popped-not-fried-productiemethode bevatten deze chipjes maar liefst 50% minder vet dan gewone aardappelchips. En het product sluit aan bij ieder moment van de dag als ‘zin in iets lekkers oppopt’. Dat kan overdag zijn, maar natuurlijk ook in de avond. Een doordacht en effectieve marketingstrategie heeft dit concept prominent in de schijnwerpers gezet.
Door gebruik te maken van diverse kanalen hebben we de aandacht weten te trekken en de meerwaarde van dit concept benadrukt. Belangrijkste onderdelen van deze campagne zijn de tv-commercial, de digitale campagne en de grote samplingactivaties. Dit hebben we ook doorvertaald naar de winkelvloer door extra zichtbaarheid in displays en met het inzetten van bijvoorbeeld demo’s. Wij zijn als team trots op alle onderdelen die deze introductie tot een succes hebben gemaakt.”
Wat zijn de plannen met dit product voor aankomend jaar?
Busscher: “Ook voor dit jaar hebben we wederom veel initiatieven gepland staan. De eerste weken van 2024 was Chio Popchips gelijk met een grote campagne zichtbaar op tv, digitaal en in de winkels met vele displays. En ook de rest van dit jaar blijven we actief op de diverse platforms en zullen we aan de hand van datagedreven inzichten de marketingstrategie voortdurend optimaliseren.”
Hoe kunnen retailers de verkoop van dit product verder verbeteren?
Fakkert: “In z’n algemeenheid zien we dat nieuwe concepten vaak weinig prominent op de winkelvloer gepresenteerd worden tijdens bijvoorbeeld promoties. Wij geloven dat innovaties nog succesvoller kunnen zijn als ze in een actieperiode breder gepresenteerd worden in de winkel. Dit gaat leiden tot nog meer impuls- en trialaankopen en meer groei voor de categorie. Dit geldt natuurlijk ook voor onze Chio Popchips.”
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.