section1_page50_article51_1.jpg “We zijn enorm vereerd om deze prijs te mogen winnen”, aldus het team van Spadel.

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: SPA REINE ECO PACK

MADE – In het jaar dat SPA met een nieuwe campagne ‘Beter drinken. Beter leven.’ komt, introduceren zij ook een revolutionaire nieuwe verpakking voor de mineraalwatercategorie. Het SPA Reine Eco Pack 5 liter is de ideale verpakking voor het hele gezin, maar bovenal is het meer milieuvriendelijk en 100% recyclebaar. Shopper marketing manager Yuri Van der Heijden en sales director Meta van Woerden bij Spadel geven samen met hun team met deze introductie antwoord op een lang bestaande vraag van de consument. En voilà: een Beste Introductie 2022.

Wat vinden jullie ervan om de Beste Introductie te winnen?
“We zijn enorm vereerd om deze prijs te mogen winnen. We zijn erg trots dat onze inspanningen om te innoveren binnen de mineraalwatercategorie erkend worden en vooral dat we met deze innovatie kunnen beantwoorden aan een lang bestaande vraag van de consument.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
“Deze verpakking speelt in op de veranderende behoeften van de consument, die steeds vaker op zoek gaat naar praktischere en milieuvriendelijkere verpakkingen. Het Eco Pack bevat al het goede van SPA Reine in een praktische 5-literverpakking. Het is makkelijk mee te nemen en op te bergen én past perfect in de koelkast. Dankzij het tapkraantje is deze verpakking ideaal voor het hele gezin. Je kan het Eco Pack gebruiken in de keuken, op de eettafel, tijdens een picknick of op het sportterrein. Daarnaast is het ook geschikt om babyvoeding mee te bereiden. Bovendien biedt het SPA® Reine Eco Pack een milieuvriendelijker alternatief. Het is 100% recyclebaar en heeft een kleinere ecologische voetafdruk dan plastic en glazen flessen. Deze 5-literverpakking bevat 65% minder plastic dan een sixpack van plastic flessen en laat de koolstofvoetafdruk met 40% dalen vergeleken met een krat van 6 glazen statiegeldflessen.”

Hoe hebben jullie de introductie ondersteund?
“De introductie van het SPA Reine Eco Pack 5 L werd ondersteund met een sterke en impactvolle nationale campagne. We waren heel de zomer aanwezig, zowel via klassieke media zoals televisie en radio als via digital media zoals TikTok, Instagram etc. Samen met onze klanten zorgden we daarnaast voor extra ondersteuning en zichtbaarheid op de winkelvloer.”

"SPA beantwoordt lang bestaande vraag van de consument met het SPA Reine Eco Pack"
section1_page50_article51_2.jpg

Wat maakt het winnende product zo uniek?
“SPA Reine kent de consument uiteraard al langer; het SPA Reine Eco Pack is al het goede van SPA Reine, maar dan in een unieke en vernieuwende verpakking. Het is een praktische en bovendien milieubewuste verpakking die uniek en vernieuwend is.”

Hoe kunnen retailers het winnende product het beste aan de man brengen?
“Wij blijven focussen op verdere categoriegroei en het aantrekken van nieuwe kopers naar de categorie. Retailers kunnen helpen door ervoor te zorgen dat het Eco Pack in het oog springt van de shopper. Een goede zichtbaarheid van het product op het schap en confrontatie op de winkelvloer zijn essentieel, met name in de zomerperiode liggen er mooie kansen. Daar blijven wij ook in 2023 op inzetten, zodat het SPA Reine Eco Pack voor steeds meer shoppers een vaste routine wordt.”

"Vanaf het begin een hardloper in ons assortiment. Perfect voor op het werk of thuis in de koelkast door het formaat en geen statiegeld."

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: