section1_page46_article51_1.jpg Tamara Erceg (linksachter), Firdevs Vink (daarnaast), Veronique Visser (vooraan links) en Amy Huijberts zijn heel trots op het winnen van de award.

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: SPORTLIFE BOOST MINTS

OOSTERHOUT – Met de introductie van Sportlife Boost mints zette het bekende kauwgommerk de stap naar de mintcategorie, een (relatief) nieuw terrein voor Sportlife. En met succes: het concept, dat een mentale en fysieke boost geeft, leverde nieuwe kopers op. De lancering werd fors ondersteund met onder andere twee tv-commercials en een nationale samplingcampagne.

Wat vinden jullie ervan om de Beste Introductie te winnen?
Amy Huijberts, sr. account manager: “We zijn heel trots op deze award! Als bekend kauwgommerk zijn we in 2022 de mintcategorie ingestapt om aan een nog bredere doelgroep unexpected freshness te bieden. De overlap tussen de categorieën mint en kauwgom is namelijk gering. Dat we binnen deze voor ons nieuwe categorie door onze retailers als beste introductie uitgeroepen zijn, is een mooie bevestiging van de toegevoegde waarde van dit concept.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
Tamara Erceg, sr. category manager: “Onze intrede in de mintcategorie is niet zomaar ontstaan. Sportlife Boost mints bracht écht iets nieuws: een fris, suikervrij mintje met functionele toevoegingen als vitamines en cafeïne. Met het unieke Sportlife Boost-concept spelen we in op de drukke, prestatiegedreven maatschappij van dit moment. De pilaren focus en energy geven je gedurende de dag namelijk een mentale en fysieke boost. Met deze twee varianten zijn we relevant op nieuwe gebruiksmomenten. Denk aan focus tijdens het studeren, gamen of een meeting. En extra energie bij het autorijden, sporten of een lange werkdag. De introductie van Sportlife Boost mints heeft dan ook een hoge waardering gekregen op innovativiteit. In de data zien we ook terug dat het Sportlife Boost-concept voor nieuwe kopers heeft gezorgd voor zowel het Sportlife-merk als de gehele mintcategorie.”

"Sportlife Boost mints brengt nieuwe kopers in mintcategorie"
section1_page46_article51_2.jpg

Hoe hebben jullie de introductie ondersteund?
Veronique Visser, brand manager: “We hebben bij de introductie ingezet op consument awareness en het stimuleren van trial. De boodschap ‘Nu ook in mints’ stond centraal in onze communicatie, omdat we het Sportlife Boost-concept in 2021 al binnen de kauwgomcategorie hebben geïntroduceerd. Door middel van twee tv-commercials (focus en energy), online video, social media, PR, samenwerking met influencers en Spotify hebben we onze mintjes onder de aandacht gebracht. Ook bij de retailers hebben we diverse middelen ingezet, zoals E-commerce, digital out-of-homeschermen, schapcommunicatie, advertenties, displays en sampling. Sampling hebben we daarnaast ook via een nationale campagne ingezet op locaties die passen bij focus en energy, waaronder tankstations, sportscholen en kantoren. Uiteraard blijven we Sportlife Boost mints ook in 2023 ondersteunen.”

Wat mogen we dit jaar weer van jullie aan mooie introducties verwachten?
Firdevs Vink, sr. product manager : “Sinds de introductie van Sportlife Boost mints hebben we niet stilgezeten. In 2023 willen we de mintcategorie namelijk weer verder laten groeien. Dit betekent dat we ons assortiment binnen mint gaan uitbreiden. Wat dit precies inhoudt, is vanaf het begin van het tweede halfjaar in de schappen te zien!”

"Boost jij jouw focus al met Sportlife? Wij wel!"

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: