20240308-IMG_7405.jpg Het team van Verstegen heeft een perfect moment gekozen voor de introductie van de Verstegen World Spice Blend Pumpkin Spice, namelijk kort voor de herfst begon. Het was direct een hit. Foto: EVELIEN DE HAAS

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: VERSTEGEN WORLD SPICE BLEND PUMPKIN SPICE

ROTTERDAM – Al jaren zijn pumpkin spice kruiden niet weg te denken bij grote horecaketens, maar inmiddels ook beschikbaar voor de consument thuis door de introductie van de Verstegen World spice blend Pumpkin Spice. En retailers zien dat het product goed verkoopt. Daarom heeft de populaire kruidenmix de titel Beste Introductie 2023 gekregen. Nina van Delsen (brandmanager Retail) en Stefan Ek (category development manager) vertellen dat met name de gemaksgeneratie ondersteboven is van dit product.

Wat vinden jullie ervan om de Beste Introductie te winnen?
“We zijn vereerd dat onze klanten binnen het supermarktkanaal onze Pumpkin Spice kruidenmix hebben verkozen tot winnaar Beste Introductie van 2023!”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
“Vanwege de criteria innovatie en omloopsnelheid. De pumpkin spice latte is een iconisch drankje dat vanuit de Verenigde Staten is overgewaaid naar Nederland. Daar associeert men de smaken van pompoen en pompoentaart met de nostalgie die voortkomt uit het vieren van de feestdagen en het samenzijn met familie tijdens Thanksgiving en Halloween. Onze Pumpkin Spice kruidenmix werd vlak voor het herfstseizoen geïntroduceerd; die timing was spot-on met het seizoen. En de smaak is erg in trek bij de gemaksgeneraties, dus Gen Z en Millennials.”

Wat zijn de hoogtepunten van het afgelopen jaar met dit winnende product?
“Het hoogtepunt van dit product is dat de Pumpkin Spice zo goed organisch werd opgepakt op de socialmediakanalen. Dat heeft natuurlijk ook te maken met de timing van de lancering in het juiste seizoen: de herfst.”

"Dit product is helemaal on-trend"

Hoe hebben jullie de introductie ondersteund?
“We hebben awareness gecreëerd door samenwerking met verschillende influencers en via onze eigen kanalen. Ook hebben we voor zichtbaarheid bij AH online en inspiratie in de Hallo Jumbo gezorgd. Bovendien werd onze Pumpkin Spice mix organisch gedeeld op de socials vanwege de juiste timing van lancering vlak voor het herfstseizoen.”

Wat maakt het winnende product zo uniek?
“Dit product is echt on-trend en lag nog niet in de supermarkt. De zoete smaak van kaneel in combinatie met gember, nootmuskaat en kardemom in onze kruidenmix is erg lekker. Bovendien is deze mix veelzijdig in gebruik: je kunt er een pumpkin spice latte mee maken, het toevoegen aan je ontbijtgranen, yoghurt, smoothies. worteltaart, pannenkoekenbeslag, koekjes of een soep of stamppot mee op smaak brengen.”

Hoe kunnen retailers het winnende product het beste aan de man brengen?
“Deze kruidenmix is - net zoals onze koek & speculaas kruiden - uitermate geschikt om mee te bakken. Om de verkopen nog meer een boost te geven, kan je dit item als second placement bij het bakschap zetten tijdens hét herfstseizoen, maar ook met Pasen en Kerstmis.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.