IF9A3077-bew.jpg Alessio Pinna

Ondernemers

Butlon wil van online ook naar fysiek

ENSCHEDE – Online supermarkt Butlon is op zoek naar een winkelpand. Het bedrijf wil kijken of zijn concept ook aanslaat in een fysieke winkel. Eigenaar Alessio Pinna vindt nu de tijd rijp om de stap te maken. Nog dit jaar wil Pinna de winkel openen.

Gerard van Oosbree |

“We hebben het al langer in ons achterhoofd en we kregen al eens de kans”, zegt Pinna. “Maar toen waren we er nog niet klaar voor. Nu is wel het juiste moment. We hebben al een paar opties voor een locatie, maar de definitieve keuze is nog niet gemaakt. Het liefst openen we de eerste winkel in of rondom Enschede. Dan zitten we dicht bij ons magazijn.”
Pinna wil in de conceptwinkel kijken of de formule die ze online hebben het ook in een winkel goed doet. Het aanbod bestaat uit horeca-assortiment, dagelijkse boodschappen, vers, drogisterijartikelen, diepvries en restpartijen, “We willen een combinatie van diverse hard-discountwinkels neerzetten. Als het gaat lopen, willen we in hoog tempo meerdere winkels uitrollen.”

"Als het aanslaat gaan we in hoog tempo uitrollen’"

Bij Butlon zijn ze daarvoor niet op zoek naar franchisers. “We gaan in eerste instantie alles in eigen beheer doen, dan hebben we zelf de controle. Maar daar zijn we nog niet definitief over uit. Ook het assortiment staat nog niet vast. Gaan we alles uit ons assortiment verkopen of 80 procent? Dat moeten we nog goed bekijken.”
Wat begon als een pr-stunt voor het maaltijdbezorgplatform waar Pinna en zijn collega’s aan werkten, werd al snel een serieuze business. Er werden wat horeca-artikelen online gezet voor verkoop aan consumenten en deze bezorgden ze zelf. Toen dat aansloeg, werd het plan van de online winkel geboren. De volgende stap, het openen van een fysieke winkel, moet bewijzen of Butlon de concurrentie met de gevestigde supermarkten aankan.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.