TGTG2.jpg

Fabrikanten

Coca-Cola voortaan ook in TGTG Magic Pakketten

ROTTERDAM – Na een uitgebreide proef die afgelopen maart werd gestart, heeft Coca-Cola nu officieel de samenwerking met Too Good To Go bekendgemaakt. Producten van de frisdrankenfabrikant komen in de Magic Pakketten die de anti-voedselverspillingsapp aanbiedt aan consumenten.

Redactie |

Eva Amsterdam, duurzaamheidsmanager bij Coca-Cola Europacific Partners, licht toe: “Na een succesvolle pilot zijn we blij om officieel samen te werken met Too Good To Go en hun innovatieve Magic Pakketten in te zetten. Als producent zijn we altijd gericht op het voorkomen van verspilling. Dat ligt al zeer laag, maar op deze manier kunnen we het nog verder reduceren. Nu Too Good To Go de Magic Pakketten direct aan huis bezorgt, kunnen mensen op een toegankelijke wijze genieten van onze producten die anders niet in de winkel verkrijgbaar zijn.”  

Verspilling
Geertje Zeegers, country director van Too Good To Go Nederland: “Een deel van de geproduceerde frisdranken komt door bijvoorbeeld wetgeving rondom houdbaarheidsdata nooit in de supermarktschappen terecht. Dat is zonde en door deze op te nemen in de Magic Pakketten kunnen ze tijdig geconsumeerd worden. We zijn dan ook ontzettend blij dat we deze verspilling samen met Coca-Cola tegen kunnen gaan.”

De Magic Pakketten zijn een initiatief van Too Good To Go waarbij het nauw samenwerkt met steeds meer levensmiddelenfabrikanten. In de pakketten zitten producten die niet meer via de reguliere retailkanalen mogen of kunnen worden verkocht, bijvoorbeeld omdat de verpakking is beschadigd of omdat het product te dicht op de uiteindelijke houdbaarheidsdatum zit. Consumenten kunnen de pakketten online of via de app bestellen om ze thuis te laten bezorgen.

Bron: Levensmiddelenkrant