AMSTERDAM – Online supermarkt Crisp schrijft voor het eerst in haar geschiedenis zwarte cijfers voor het hele bedrijf. De Nederlandse tak was al langer winstgevend. Het bedrijf heeft hiervoor structurele verbeteringen moeten doorvoeren.
De zwarte cijfers zijn alleen nog maar over de maand december. Toch spreekt Crisp de ambitie uit om dit voor heel 2026 voort te gaan zetten. Er wordt verwacht dat de online markt met zeven tot acht procent toeneemt. Het fundament van de omzet komt van de vaste klanten van de online supermarkt.
Beter voedselsysteem
“Eén zwaluw maakt natuurlijk nog geen zomer, maar deze maand laat zien dat het kan. Daar bouwen we op door voor 2026. We zetten sinds de start in op de lange termijn en onze business is een reflectie daarvan. Het is geen gemakkelijke markt, maar we hebben een trouwe en groeiende community, die ons steunt in onze missie voor een beter voedselsysteem”, aldus Tom Peeters, medeoprichter en ceo bij Crisp.
Artikel gaat verder onder de foto ↓
Nieuwe locatie
Crisp gaat ook verhuizen naar CTPark Amsterdam City en komt daarmee op één centrale, hypermoderne locatie. Het pand voldoet aan de hoogste duurzaamheidsnormen, heeft een eigen energieopwekking en grootschalige batterijopslag. Het is grotendeels zelfvoorzienend. De nieuwe set-up betekent dat ook de professionele productiekeuken van het bedrijf kan groeien. Hiermee kan worden voorzien in de groei van “Vers Bereid door Crisp”, de kant-en-klare maaltijden.
Netcongestie
“Met netcongestie in het achterhoofd vraagt toekomstbestendige logistiek steeds meer om strategisch gelegen full-service locaties die een emissievrije operatie via water en weg mogelijk maken. In een regio waar stroom en ruimte schaars is, beschikt Crisp over een schaalbaar en zelfvoorzienend knooppunt, met crossdockfaciliteiten en een sterke ligging. De keuze voor CTPark Amsterdam City laat dus precies zien waar dit park voor is ontwikkeld. En niet onbelangrijk, we vinden elkaar in een gezamenlijke visie voor de lange termijn, gebaseerd op samenwerking en echte impact”, zegt Heiko Koop, managing director van CTP Nederland.
Bron: Levensmiddelenkrant