Week van Ons Eten foto.jpg V.l.n.r.: Suzanne van der Vaart, Bert van Wanrooij en Menno Wigtman.

‘De Week van Ons Eten’ en Jumbo slaan handen ineen

VEGHEL/CULEMBORG – Jumbo Supermarkten is de nieuwe partner van Stichting ‘De Week van Ons Eten’. Tijdens deze week, die plaatsvindt van 4 tot en met 11 oktober, kunnen Nederlanders ontdekken waar ons eten vandaan komt, hoe het geproduceerd wordt en welke invloed het heeft op onze gezondheid, de economie en onze samenleving.

Rosanne Wormgoor |

Er zijn door heel Nederland verschillende activiteiten te vinden tijdens ‘De Week van Ons Eten’, bijvoorbeeld rondleidingen op boerderijen, kookworkshops, markten vol lokale producten en inspirerende lezingen. Op LinkedIn maakt de stichting haar samenwerking met Jumbo bekend. Menno Wigtman, (unitmanager AGF en proteïne bij Jumbo), Suzanne van der Vaart (senior adviseur stakeholdermanagement en Public Affairs bij Jumbo) en Bert Wanrooij (projectleider bij Stichting ‘De Week van ons Eten’) bezegelden de nieuwe samenwerking.

"We zien de samenwerking als een prachtig netwerk"

Prachtig netwerk
Wigtman: “Als Jumbo willen we elke dag het verschil maken door lekker en verantwoord eten bereikbaar te maken voor iedereen. Dit begint uiteraard met een lekker, vers en duurzaam assortiment: zoveel als mogelijk van dichtbij. Het bestaan van ‘De Week van Ons Eten’ is voor ons de bevestiging dat er nog genoeg kansen zijn om het belang van duurzamer geproduceerd eten onder de aandacht te brengen. We zien dit samenwerkingsverband dan ook als een prachtig netwerk om dit nog beter in gezamenlijkheid uit te dragen én het elke dag samen beter te doen. Daarom zijn we partner geworden.” Van Wanrooij voegt hieraan toe: “Na een nieuw begin een paar jaar geleden, is het fantastisch als een partij als Jumbo zelf naar je toe komt om over een partnership te praten. Hallo Jumbo, haha. Ik kijk uit naar de bijdrage van Jumbo rond ‘De Week van Ons Eten’!”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.