KOBBEGEM – Delhaize blijft groeien op de biermarkt. In 2024 zag de supermarktketen een groei van 10%, waarmee de formule het beter doet dan de markt op het gebied van zowel speciaalbieren als pils. In 2025 wordt hier verder op ingespeeld.
In 2024 was er een groei van 10% bij Delhaize, terwijl dit op de markt maar 2,7% was. De groei in pils is +7% vergeleken met een marktdaling van -1,8%. Alle segmenten van speciaalbier groeiden eveneens. Het alcoholvrije segment groeide met 23,1%. Vooral Jupiler 0.0, Leffe 0.0, Carlsberg 0.0 en Liefmans Fruitesse 0.0 waren populair. Ook degustatiebieren werden meer gedronken. Met name IPA’s (+51%) en sterke blonde bieren (+23%) wonnen terrein. Leveranciers spelen hierop in door hun aanbod uit te breiden met meer alcoholvrije opties, krachtige blonde bieren en sterke amberbieren met meer dan 9% alcohol. Binnen het segment van pilsbieren was er vooral groei bij de blikjes, dankzij scherpe prijzen en aantrekkelijke promoties.
Nieuwe producten
Delhaize breidt als reactie hierop haar assortiment in 2025 uit met ten minste veertig nieuwe producten, waaronder exclusieve Belgische producten in het alcoholvrije segment en abdijbieren. De formule heeft een aanbod van zo’n tweeduizend variëteiten; van pils tot karaktervolle streek- en speciaalbieren.
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.