Formules

Duurzaam niet duur met AH en Unilever

NIEUWVEEN - Duurzaam hoeft niet duur te zijn. Althans, niet tijdens de ‘doe maar lekker duurzaam’-actie van Nationale Postcode Loterij, Unilever en Albert Heijn.  De initiatiefnemers geven maandag het startschot voor de tweede editie van de landelijke campagne. Het doel is om consumenten te motiveren duurzamer te eten. 

Volgende week ontvangen alle 2,5 miljoen Postcode Loterij-deelnemers een cadeaukaart van €12,50. Hiermee kunnen zij tot 4 oktober duurzamere boodschappen doen bij Albert Heijn.

Boodschappenmandje
“Steeds meer Nederlanders vinden duurzaam eten belangrijk”, stelt  Anniek Mauser van Unilever. Mauser baseert zich op ´Dossier Duurzaam´, een initiatief van GfK en b-open.  “We dat alleen niet altijd terug in het boodschappenmandje. Deze landelijke actie laat zien hoe eenvoudig het is om te eten met oog voor mens, dier en milieu”

Samenwerking
Tijdens de actie wordt samengewerkt met Nederlandse goede doelen en certificeringsprogramma’s, zoals Natuur & Milieu, de Dierenbescherming, Marine Stewardship Council (MSC), UTZ Certified, Stichting Max Havelaar en Rainforest Alliance.

Bron: De Levensmiddelenkrant

duurzaam.jpg