VEGHEL - De biologische supermarktketen Ekoplaza groeit als kool. De omzet in 2012 steeg met 8 procent en over het eerste halfjaar van 2013 met 10 procent. Een veelvoud aan winkels verhuist en wordt vergroot, soms tot twee keer zo groot.
De winkel in Tilburg groeide van 300 naar 600 vierkante meter, de vestiging in Enschede krijgt er 60 procent oppervlakte bij, de franchiser in Wassenaar verhuist en groeit zelfs van 140 naar 520 vierkante meter. De Ekoplaza-supermarkten schuiven bij de verhuizingen op naar de aanloopstraten van winkelcentra.
Walhalla
Directeur Erik Does van Udea, het moederbedrijf en groothandel van Ekoplaza, zegt dat de omzetgroei onder andere is bereikt door het verlagen van consumentenprijzen. “De groothandel nam teveel marge. Daar is duidelijk het mes in gezet.” Tegelijkertijd ziet Does zowel vollere karren als nieuwe klanten Ekoplaza in en uit gaan. De directeur verklaart de nieuwe aanwas doordat hogere opgeleiden ‘steeds meer wakker worden’. “Wij bieden die consument een walhalla.”
Lees meer over de groei van Ekoplaza en welke stappen de formule online en in het bestelsysteem zet in de nieuwste editie van Levensmiddelenkrant. Vraag hier een exemplaar aan.
Bron: Levensmiddelenkrant