Packshot-assortiment-HAK-in-PAK.jpg

Introducties

Hak-in-Pak: opvallende impuls aan peulvruchtenconsumptie

GIESSEN – Hak introduceert een nieuwe kleurrijke productlijn met de lancering van ‘Hak-in-Pak’, een serie peulvruchten en maïs in een handzame, kartonnen en betaalbare verpakking, als boost voor de peulvruchtenconsumptie. Met de nieuwe producten zet Hak gedecideerd in op de versnellende transitie van dierlijke naar plantaardige eiwitten. Vanaf eind november is de productlijn te vinden in het Belgische Delhaize.

Redactie |

'Hak-in-Pak' staat vanaf begin 2024 in de Nederlandse en andere Belgische supermarkten. Het moderne, gekleurde pakje zal consumenten motiveren om vaker te kiezen voor plantaardige eiwitten, losse peulvruchten als kidneybonen, linzen, kikkererwten, bruine bonen, witte bonen, een bonenmix en een maïsvariant. Begin 2024 komt Hak met een grote nieuwe cross-mediale marketingcampagne om de lijn te introduceren bij het grote publiek, weer met actrice Elise Schaap. Bovendien wil Hak consumenten inspireren met recepten waarin peulvruchten de hoofdrol spelen.  

Eet meer peulvruchten
Ceo van Hak, Nicole Freid, geeft aan dat Hak-in-Pak naadloos aansluit bij de missie van Hak om mensen te helpen naast meer groenten ook meer peulvruchten te eten: “Hak-in-Pak is een hele mooie, betaalbare aanvulling op ons assortiment. Het helpt om makkelijk peulvruchten toe te voegen aan bijvoorbeeld je salade, wrap of curry. ‘Hak-in-Pak’ past perfect bij de gerechten uit de wereldkeuken of als je een dagje geen vlees wilt eten. Peulvruchten sluiten goed aan bij de behoefte van de moderne eter. Ze zijn veelzijdig, betaalbaar en gezond.”

Verpakking
Hak laat de peulvruchten nu nog buiten Nederland telen en verpakken. Freid licht toe: "Uit eigen onderzoek is gebleken dat consumenten enthousiast zijn en het een aantrekkelijke, handige en duurzame verpakking vinden. Daarom wilden we zo snel als mogelijk met deze introductie komen. Omdat wij deze verpakkingslijn nog niet zelf kunnen produceren, zijn we daarvoor in eerste instantie uitgeweken naar Europese landen. We zijn natuurlijk van plan om, in lijn met onze strategie, de producten zo dichtbij mogelijk en duurzaam gecertificeerd te telen en ze ook lokaal te produceren.”
Het idee voor de kartonnen verpakking deed Hak op in Scandinavië. Freid zegt hierover: "Daar zie je dat dit type handzame en betaalbare verpakking het blik uit het schap verdrongen heeft. De speelse designs hebben het schap daar nog meer kleur en aantrekkingskracht gegeven. Ook in Nederland en België gaan we deze verpakking steeds vaker zien. We zien dit als een kans voor de categorie."

‘Groene Keuken’ 
Het is belangrijk voor Hak om de consumentenprijs in het schap betaalbaar te houden. De producten zijn 100% natuurlijk en lang houdbaar zonder conserveringsmiddelen. In het kader van voedselverspilling is het handig dat consumenten kunnen kiezen voor passende hoeveelheden. Hak is een samenwerking aangegaan met verpakkingsspecialist SIG. Met innovatief materiaal voorzien van hoog gehalte aan plantaardige materialen, heeft deze verpakking een zeer lage CO2-voetafdruk. De ‘Groene Keuken’ is de duurzaamheidsstrategie van Hak waarin zij binnen 2 jaar de CO2-uitstoot willen terugbrengen naar minimaal 46%.

Bron: Levensmiddelenkrant