HF_Y23_M_Evergreen_PL-213_Box_Shot_Salmon_F2_Recipe_Card_Insert..jpg

HelloFresh focust op nieuwe klanten die meer uitgeven

BERLIJN – Maaltijdenboxleverancier HelloFresh heeft in het tweede kwartaal van 2025 bijna 10% aan omzet verloren. Dat is volgens het bedrijf het resultaat van meer discipline in de marketing. In plaats van zoveel mogelijk nieuwe klanten, ligt de focus op betere klanten die meer uitgeven.

Redactie |

Uit de kwartaal- en halfjaarcijfers lijkt deze strategie zijn vruchten af te werpen. De brutowinst steeg in het tweede kwartaal met 8,2% naar 158,5 miljoen euro ten opzichte van het tweede kwartaal in 2024. Het aantal bestelling daalde wereldwijd met 12,1% in het eerste halfjaar en het aantal geleverde maaltijdboxen ging van 513,6 miljoen in het eerste halfjaar van 2024 naar 455,1 miljoen in 2025, een daling van 11,4%. Het gemiddelde orderbedrag ging wel omhoog, van 65,8 euro vorig jaar naar 67,4 euro in de eerste helft van dit jaar.

"Dit is een directe weerspiegeling van onze strategische beslissing om onze marges en winstgevendheid te verbeteren voordat we opnieuw investeren om weer te groeien", aldus Dominik Richter, ceo en medeoprichter van HelloFresh. "We liggen goed op schema om onze doelstelling te realiseren om tegen 2026 meer dan 300 miljoen euro te besparen. Belangrijk is dat het overgrote deel van deze kostenbesparingen permanent zal zijn, waarvan we ongeveer 200 miljoen euro willen gebruiken om onze winst te verhogen en meer dan 100 miljoen euro willen herinvesteren in ons product.

Bron: Levensmiddelenkrant