Formules

Hoogvliet en PLUS volgen 'prijsonderhoud' AH

NIEUWVEEN – UPDATE - Hoogvliet en PLUS hebben woensdag honderden producten in prijs verlaagd. Beide formules lijken daarmee te reageren op de prijsverlagingen maandag bij Albert Heijn. Volgens AH-directeur Sander van der Laan ging het daarbij om ‘regulier prijsonderhoud’.

Peter Smit |

De prijsverlagingen bij Hoogvliet en PLUS werden woensdag gesignaleerd door de website Inprijsverhoogd.nl. Deze zag Albert Heijn maandag 782 prijsverlagingen en 88 prijsverhogingen doorvoeren. Hiermee komt het netto aantal in prijs verlaagde producten bij AH uit op 694. Dinsdag en woensdag kwamen daar nog eens 100 mutaties bij, wat netto 50 prijsverhogingen opleverde.
Woensdag volgden ook de reacties van Hoogvliet en PLUS op de prijsverlagingen bij de marktleider. Hoogvliet voerde bij 543 mutaties 496 prijsverlagingen door. PLUS wijzigde de prijzen van 425 producten, bij 412 ging het om een prijsverlaging.

Temperen
Levensmiddelenkrant sprak woensdag bij de opening van de nieuwe Albert Heijn op Schiphol met AH-directeur Sander van de Laan. Hij temperde de reacties op de prijsverlagingen. “Het zijn geen prijsverlagingen, maar prijsmutaties, we verhogen namelijk ook prijzen”, benadrukte van der Laan. “Mutaties voeren we elke week door, dat zijn er nu iets meer dan vorige week. Het is regulier prijsonderhoud. Als de markt beweegt zullen wij ons niet de kaas van het brood laten eten.”

Prijsstickers
Van een nieuw prijsoffensief is zeker geen sprake, zegt de AH-directeur. Berichten over de levering van extra communicatiemateriaal en prijsstickers aan de AH-winkels wijst hij als niet-relevant van de hand. “Als er extra materiaal bij de winkels binnenkomt, dan is dat voor onze kristalglasactie, want er hangen niet meer prijsstickers in de winkel dan normaal het geval is.”

Bron: Levensmiddelenkrant

prijsreactie_op_ah_okt_2014-a840x630.jpg