Huismerken maken één derde van de folder uit

NIEUWVEEN - Het aantal folderaanbiedingen van supermarktketens is voor het eerst sinds jaren gestabiliseerd. Het aandeel van private label in de folder neemt ondertussen toe en beslaat bijna een derde van alle promoties in de folder.

Joost Agterhoek |

Dat blijkt uit de nieuwste folderanalyse van PCNData. In de eerste twintig weken van dit jaar waren er bijna 39.000 folderaanbiedingen, niet of nauwelijks een verschuiving in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.; Deen, PLUS en Albert Heijn zetten meer aanbiedingen in hun reclamekrant, Jumbo, MCD, C1000, Dirk van den Broek en Lidl deden juist minder.

Overhand
Het huismerk van Albert Heijn had in de eerste twintig weken zelfs de overhand in de folder: 52 procent van alle folderpromoties was een private labelproduct. Ook Jumbo en PLUS vergrootten het aandeel huismerken in de folder. Over alle formules heen was dit percentage 29 procent.

Bron: Levensmiddelenkrant

spar_nieuw_huismerk.jpg