UTRECHT - Jumbo is donderdag officieel gepresenteerd als tweede sponsor van de gecombineerde schaats- en wielerploeg TeamLottoNL.
Dat is bekendgemaakt bij de teampresentatie donderdag in Utrecht. De formatie gaat verder als TeamLottoNL Jumbo.
Tenue
Op het tenue dat de schaatsers en wielrenners komende jaren gaan dragen staat de naam van de Veghelse supermarktketen groot afgedrukt. De schaatsers, waaronder Sven Kramer en Jan Smeekens dragen de naam Jumbo groot op hun rechterbeen. Zij zullen volgende week het NK afstanden rijden in de nieuwe outfits.
Wielrenners als Robert Geesink en Laurens ten Dam dragen de formule voor op hun shirt, waar Lotto de meest prominente plaats inneemt. In de sportkleding overheersen de kleuren zwart en geel. Zij volgen de schaatsers per 1 januari 2015 in de nieuwe pakken.
C1000
Directeur Formule en Innovatie bij Jumbo Colette Cloosterman-van Eerd zegt dat de retailer het sponsorschap onder meer zal inzetten om klanten te inspireren om gezond te eten en meer te bewegen. “De samenwerking met dit bijzondere team biedt ons die kans. Samen kunnen we onze gecombineerde expertise op het gebied van gezonde voeding actief uitdragen.” Cloosterman-Van Eerd vergelijkt de gecombineerde sportteams met de samengang van Jumbo en C1000. “Ook wij hebben de afgelopen jaren formules samengevoegd. En daarbij geldt: samen zijn we sterker en samen kunnen we winnen!”
Magazine
Over de precieze marketinginvulling van het sponsorschap kan Jumbo nu nog weinig zeggen, zegt woordvoerder van de Veghelse formule Maurice Nieuwland. “Het ligt in lijn der verwachting dat we onder meer ons magazine Hallo Jumbo hiervoor inzetten en het verwerken in onze campagnes”, aldus de woordvoerder. “Of schaatsen danwel wielrennen een rol gaat spelen in onze tv-commercials, is nog niet bepaald.”
Miljoen
De Telegraaf meldde begin oktober al dat Jumbo zich als sponsor zou committeren aan de sportploeg. Volgens de krant steekt de supermarktketen jaarlijks 3 miljoen euro in de sportploeg.Jumbo tekent een contract van twee jaar met de sportploeg met de optie om dit met nog eens twee jaar te verlengen.
BrandLoyalty
Marco van Bilsen, marketindirecteur van BrandLoyalty zegt dat na twee seizoenen hoofdsponsor te zijn geweest van TeamBrandloyalty het bedrijf met deze nieuwe combinatie de continuïteit voor de schaatsers de komende jaren te kunnen borgen. “We willen ook een aanzet geven voor nieuw succes voor zowel de schaatsers als de wielrenners van Team LottoNL-Jumbo.”
Bron: Levensmiddelenkrant