VEGHEL – Jumbo zegt in een interne brief uitspraken van Karel van Eerd over C1000 te betreuren. De oprichter zei bij een seminar dat C1000 de formule niet op orde heeft en daarom stunt met promoties.
De Jumbo-top gaat diep door het stof in het communiqué. “De geuite mening over het nut van aanbiedingen reflecteert weliswaar het principe van de unieke Jumbo-formule, maar zegt niets over onze waardering voor de ondernemers, de medewerkers en het succes van C1000. Wij betreuren dat door deze uitspraken mogelijk een beeld zou kunnen ontstaan dat niet conform de waarheid en onze intenties is.” De brief is ondertekend door Frits van Eerd, Ton van Veen en Niels Onkenhout en uitgelekt op uwsupermarkt.nl.
Verhaal
Karel van Eerd zei op het evenement Klantgericht Retailen in Amsterdam dat er niet of nauwelijks C1000-elementen worden overgenomen in de nieuwe Jumbo-supermarkten. Dat is wel gezegd, maar er was volgens Karel ‘gewoon een verhaal nodig tijdens de overname’.
Kwinkslag
In de brief zegt de Jumbo-directie dat het toevoegen van het beste van C1000 'aan de eigen formule absoluut geen loze belofte is’. “We hebben reeds meerdere C1000 onderdelen op gebied van assortiment, slagerij, systemen en processen succesvol in de Jumbo formule opgenomen en daar gaan we onverkort mee door.” Volgens de topmannen was de opmerking van Karel als kwinkslag bedoeld en geen juiste weergave van de werkelijkheid.
Bron: Uwsupermarkt.nl