GiG goes Jumbo.jpg

Fabrikanten

Jumbo verwelkomt ready-to-drink Gig hard seltzer

AMSTERDAM – Na vier jaar bouwen aan hun merk Gig hard seltzer zien ondernemers Bob en Max Ponsen hun blikjes vanaf vandaag in de schappen bij supermarktketen Jumbo. Gig is een onafhankelijk drankmerk dat zijn verkoop dit jaar denkt te verdubbelen, mede dankzij de distributie via zo’n vijfhonderd Jumbo-vestigingen door heel Nederland.

Redactie |

Het bedrijf heeft naar eigen zeggen de afgelopen jaren miljoenen blikken Gig verkocht en nu de nieuwe fourpacks bij Jumbo in het schap staan is er nog meer ruimte voor groei. Het geheim van dit succes? Goed inzicht, een uitstekend product en gedurfd ondernemerschap.

Mijlpaal
Gig was volgens het bedrijf de eerste die hard seltzer in Nederland introduceerde, de grote merken volgden met een eigen variant. Gig wist met zijn hard seltzer en Gig hard lemonade, laag alcoholische bruiswaters in verschillende smaken en met weinig calorieën, een plek te veroveren. De hard seltzers zijn, net als de Amerikaanse varianten, niet volledig suikervrij; 0,5 gram suiker per 100ml maakt voor de smaak een enorm verschil. De blikjes hebben dezelfde inhoud als die van bier. De twee ondernemers investeerden veel in marketing. Het merk was aanwezig op de grootste festivals, in horecagelegenheden door heel Nederland en vanaf afgelopen september verkrijgbaar in de Ziggo Dome. Jumbo is een grote mijlpaal. 

Landelijke distributie
Bob Ponsen, mede-oprichter van Gig hard seltzer, zegt over de populariteit van het merk: “Bij het in de markt zetten van een verfrissend product helpt het om een verfrissende blik te hebben. Omdat we nog niet overal verkrijgbaar waren, hebben we een kosten-voor-de-baten strategie in moeten zetten. We stonden op festivals en evenementen, we ontwikkelden gedurfde campagnes die viraal gingen, we waren overal zichtbaar – en bijna overal drinkbaar. Daarmee hebben we een flink risico genomen, want de mogelijkheid bestond dat we geen landelijke distributie zouden krijgen. Dat Jumbo nu met ons wil samenwerken, is een prachtige bevestiging dat onze aanpak de juiste was. We hebben een goed product met een goed verhaal. GiG zoekt de grens op en die is nog lang niet bereikt. We gaan in Nederland hét merk in ready-to-drink worden. Lekker overal verkrijgbaar, want we gunnen iedereen een GiGje!”

Bron: Levensmiddelenkrant