Kaufland_Yuzu-FreshKitchen2.jpg Yuzu is bekend van de sushishops, maar biedt bij Kaufland in diverse winkels nu ook Fresh Kitchen-kisten gevuld met vers bereide groente- en fruitsnacks.

Kaufland introduceert Fresh Kitchen-concept

NECKARSULM – Kaufland heeft een nieuwe samenwerking met Yuzu. Direct naast de groente- en fruitafdeling zullen er Fresh Kitchen-kisten komen te staan waar groente- en fruitsnacks liggen die elke dag ter plekke vers worden bereid.

Rosanne Wormgoor |

In de kisten kunnen klanten onder andere een mix van kleurrijke fruitplanken, knapperige salades, rauwkostboxen met kwark of hummus, geïnfuseerd water en fitness cups op basis van yoghurt of chia vinden. Het aanbod bestaat uit meer dan veertig kant-en-klare fruit- en groentespecialiteiten en verandert elke dag. De verse snacks worden gemaakt door Yuzu, een sushi-concept van de Eat Happy Group. Er zijn al Yuzu-sushishops te vinden in ongeveer negentig vestigingen en er staan er nog meer op de planning. Na een succesvolle pilotfase in de Kaufland-winkels in Leverkusen-Manfort en een in Düsseldorf zullen er op steeds meer locaties verse groente- en fruitsnacks bereid worden. Sinds recent is het Fresh Kitchen-concept te vinden in Magdeburg Stadtfeld Ost, Ingolstadt Nordwest, Bremen Sebaldsbrück, Berlijn-Adlershof en Mainz-Bretzenheim.

Succesvolle start
René Wolf, head of Rental bij Kaufland: “Met Yuzu hebben we een verhuurpartner die we al heel goed kennen via onze sushiwinkels en die we waarderen om zijn hoge kwaliteit. Door de samenwerking te intensiveren, breiden we ons groente- en fruitassortiment uit met verse snacks en creatieve recepten die ter plaatse door professionals worden bereid. Op deze manier bieden we onze klanten een gezond alternatief voor de lunchpauze of een tussendoortje.” Johannes Steegmann, ceo van de Eat Happy Group, voegt toe: “We zijn erg blij met de succesvolle start van het Fresh Kitchen-project. De groente- en fruitkennis van de Yuzu-teams en de uitbreiding van het assortiment in de winkels met nieuwe, ultraverse en smaakvolle groente- en fruitsnacks zonder leveringsafstand, worden zeer goed ontvangen door de gezamenlijke klanten.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.