AMSTERDAM – De Reclame Code Commissie heeft een klacht van een Jumbo-klant over de laagsteprijsgarantie afgewezen. Volgens de klant zou Jumbo dit niet waarmaken.
Dat staat in een woensdag gepubliceerde uitspraak van de reclamewaakhond. De klager ontdekte dat de prijs van een blik Champignon de Paris bij Jumbo 0,59 euro kostte, terwijl de prijs bij Hoogvliet voor hetzelfde product op 0,48 euro stond. Daarmee maakt Jumbo haar belofte van een laagsteprijsgarantie niet waar, vindt de klager. Hij verwijst daarvoor naar de nieuwe Jumbo-campagne die op televisie te zien is.
Prijsmeters
Jumbo heeft zich tegen deze klacht verweerd. De voorzitter van de Reclame Code Commissie besloot hierop de klacht af te wijzen. De ‘prijsmeters’ van Jumbo maakten het voor de voorzitter aannemelijk dat de retailer de laagsteprijsgarantie in deze vestigingsplaats, het is niet bekend welke, waarmaakt.
Beroep
Jumbo heeft wat betreft de voorzitter verder duidelijk gemaakt dat de laagsteprijsgarantie ook daadwerkelijk in de praktijk wordt gebracht. Oftewel, als een product elders goedkoper is, krijgt de klant zijn geld terug en wordt de prijs aangepast. De klager heeft met de ingeblikte champignons geen beroep op deze garantie gedaan, dus is er geen aanleiding om te veronderstellen dat Jumbo dit niet nakomt. “Van misleiding is aldus geen sprake”, zegt de voorzitter.
Bron: Levensmiddelenkrant