Topping_chipotle_mayo_without_hand.png

Komt Taco Friday ook naar Nederland?

NIEUWEGEIN – In veel landen is Taco Friday een begrip. In Nederland is het vooral pizza en patat. Daar hoopt Tex Mex-merk Santa Maria verandering in te brengen met een vrolijke campagne onder de naam 'Friday Vibes? Let’s Taco!'.

Redactie |

Het van oorsprong Latijns-Amerikaanse gerecht is vooral in Scandinavische landen op de vrijdagavond al een fenomeen, meldt het bedrijf. Lisanne Wisman, senior brand manager Santa Maria bij Paulig: “Op vrijdagavond is de overweging vaak: een makkelijke maaltijd. Wij voegen daar gezelligheid aan toe. Want die Friday vibes en het goede gevoel van een vrij weekend voor je, verdient een feestelijke en lekkere maaltijd om samen van te genieten.”

Ideaal
Volgens Santa Maria heeft de Tex Mex-keuken alles in zich om het weekend goed te beginnen. Taco’s zijn ideaal voor mensen die niet een hele maaltijd willen koken, maar wel gezellig  samen aan tafel willen zitten. Het merk heeft een uitgebreide lijn aan producten die dat mogelijk maken met tortilla’s, salsa’s en toppings.

Met de campagne wil Santa Maria de 'Taco Friday' kar trekken door het gerecht neer te zetten als de ideale maaltijd om het weekend mee te beginnen. De campagne wordt zowel op tv en online ingezet en zal duidelijk zichtbaar zijn binnen de retail. Online zullen food- en lifestyle influencers worden ingezet om mensen mee te nemen in de wereld van Taco Friday. Daarnaast komt er een unieke actie waarbij consumenten een diner aan huis kunnen winnen.

Bron: Levensmiddelenkrant