AMSTERDAM – Plantaardig diepvriesmerk Lazy Vegan gaat voortaan door het leven als Lazy. Het laten vervallen van het woord vegan betekent niet dat ze afstappen van plantaardige maaltijden. De bedoeling is een bredere doelgroep aan te spreken.
“In Nederland eten steeds meer mensen minder vlees. Maar het woord “vegan”, daar herkennen veel van hen zich niet in -sterker nog, het schrikt soms juist af. Onze maaltijden zijn zoveel meer dan alleen vegan: ze zijn gezond, boordevol natuurlijke ingrediënten en vooral superlekker. Kortom: genoeg redenen voor een bredere doelgroep om onze maaltijden eens te proberen, aldus Bas Dijkstra, mede-oprichter van Lazy.
Subtiel
Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat dat veel mensen zich niet kunnen verenigen met de term “vegan”, terwijl ze niets tegen plantaardig eten hebben. Uit onderzoek blijkt zelfs dat identieke producten beter scoren op smaak en koopintentie wanneer het label vegan van de verpakking verdwijnt. “Wij halen het woord “vegan” uit de merknaam en van de verpakking”, zegt Dijkstra. “We doen dit subtiel en onze verwachting is dat bestaande klanten het nauwelijks zullen merken, maar dat juist veel nieuwe mensen zich hierdoor aangesproken voelen en de stap zetten naar een plantaardige optie”.
Met de naamswijziging start Lazy ook een nieuwe landelijke campagne via video on demand, digitale kanalen en social media. De maaltijden van Lazy liggen in het diepvriesschap van onder andere Albert Heijn, Jumbo, Dirk en Plus en zijn ook te bestellen bij Picnic en Flink.
Bron: Levensmiddelenkrant